Ikke for at være ond, men kan virkelig lafarge gøre noget rigtigt? Så vidt jeg ved, findes der ingen anden virksomhed i Sverige, der leverer betontagsten UBUNTET!! Super sjovt at samle plade for plade i underafkølet regn :(
Og derudover, som nævnt tidligere, gips som falder i stykker når man skruer den, kan tro at den var klædt med køkkenrulle eller sådan noget, jeg vil huske at de leverede gips til en udlejningsejendom i tibro, hvor man løftede ind bundterne efterhånden som huset rejste sig, og når det blev tid til at begynde at gipse, kunne gipsen ikke bruges på grund af dårlig kvalitet, så de måtte bære X antal ton ud manuelt og ind med lige så meget fra en anden producent hehehe

Undre hvordan det kan være, at Lafarge er en af de største i verden, hvis de nu er så dårlige....
Verdensledende i volumen på mursten desuden.

Ja DET kan man virkelig undre sig over..
Uvidenhed hos indkøberne og/eller lavere priser er det eneste, jeg kan forestille mig.?
Er der nogen her, der har gode erfaringer med deres produkter??

Tossegubbe sagde:
Ja DET kan man virkelig undre..
Uvidenhed hos indkøberne og/eller lavere priser er det eneste jeg kan komme i tanke om.?
Findes der nogen her som har gode erfaringer med deres produkter??
Javisst. Jeg er meget tilfreds med mit tagtegl og nogle gipsplader fra Lafarge har jeg også skruet op med godt resultat.

Har ikke noget at klage over jeg heller. Vist deres papp er lidt lettere at gå igennem men så må man vel have lidt føling i skrucdragningen så er det ikke noget problem heller.

Har købt i princippet alt undtagen stomvirket til mit skur der og er meget tilfreds

Ja jeg mente ikke at de ikke kan bruges men mener I virkelig at I anser dem for at være ligestillede med deres konkurrenter? prismæssigt adskiller det sig jo ubetydeligt ud til kunden så det er intet argument...
Blev jeres mursten ikke leveret ubundtet?

nej det tegl jeg lagde op som var nyt, lå i bunker på 5-7 tagsten, passende til at bære. Plaststrimmel rundt.

Til mit byggeri improviserede jeg med 50 plader, og eftersom en bekendt skulle have omtrent samme mængde, bestilte vi dem sammen og fik det på den måde fragtfrit plus en rimelig rabat.

Det viste sig, at jeg havde brug for 55 plader, så de sidste blev byggmax 59 kroners plader (2500 højde), og jeg ser ingen forskel på dem og norgipsen. Lidt bedre centermarkering på byggmax, hvis jeg husker rigtigt. Sorte cirkler med kryds mod gule prikker. Begge fungerer godt i godt lys, men det sorte ses klart bedre i mørke.

Monteringsmæssigt gik jeg ned et trin på trækkraften i skruemaskinen, så sad byggmax pladerne godt. Kørte man et højere, var der risiko for at man trak igennem ude i skårne kanter.

Ok det var mærkeligt for vi har fået lafarge leveret til to byggerier i sthlm-området og da fik vi ubundtet, efter det har vi nægtet at købe lafarge.. Ellers var der intet galt med pladen men de tog mindst dobbelt så lang tid at håndtere..
Når det gælder gipsen så er det godt med tydelige markeringer hvis man ikke skal male med lys farve da de kan ses igennem nogle gange.

Sandt.

Nu har jeg tilfældigvis hvidmalet, men det var byggmax 99 kr/10 liter malingen, så jeg har påført et antal lag i stedet. Købte to spande, så det rakte.

Jo så kan man jo også gøre :)
Personligt føles det ikke som om jeg ville male et par ekstra lag med tilhørende tidsforbrug for at spare nogle hundrede kroner, men det afhænger jo selvfølgelig af ens personlige værdier.

Vedr. Lafarge betontegl, så har vi det på vores hus, og det kom bundtet 5 og 5 med plastikbånd.

Tossegubbe sagde:
Jo så kan man jo også gøre :)
Personligt føles det ikke som om jeg ville male et par ekstra lag med tilhørende tidsforbrug for at spare nogle hundrede, men det afhænger jo selvfølgelig af ens personlige værdier.
Jeg snydede, store plane fine veje og en stoooor rulle. Sig at hvert lag tog 30 minutter at påføre

Hej igen! Ja hvilken diskussion det kan blive ud af et lille spørgsmål.... Taget er klart, ikke perfekt spartlet, men.... To lag maling dækkede de sorte krydser.(dog Fluggers noget dyrere...) Meget fine downlights. På mandag skal der sættes ny væg op, så nu tager jeg afsted for at købe nye gipsplader. Jeg tror, jeg tager byggmax igen... Køkkenmontering venter...... :-*

Hej Helena,
hvad har I brugt som lægter i loftet?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.