Hej! Vil "dræbe" bevægelserne, der opstår i mine spånplader, tapeter revner selv med glasfibernet. Kan jeg lime + skrue gips udenpå spånplader, så det bliver stabilt? Jeg har tænkt mig 6 mm renoveringsgips udenpå eksisterende spånplader.

//
 
Ja, det kan du helt sikkert, endda anbefale det!

Har du meget bevægelse, kan man også overveje, hvordan væggen er opbygget (regeldim, c/c-mål, højde osv.) og om huset er relativt nyt?
 
Skal gipsen monteres, så pladen dækker spånpladesamlingen? Måske lidt uklart udtrykt, men jeg mener sådan, at gipspladesamlingen ikke ender, hvor spånpladesamlingen er :o
Skal nemlig gøre lignende men med masonit under
 
Ja, samlingerne skal absolut forskydes.
 
Opfølgende spørgsmål i denne gamle tråd:

Skal samlingerne på den overliggende gipsplade ramme en regel, eller kan man samle hvor det passer?

Vi har i dag spånpladevægge men vil sætte gips udenpå for at fjerne alle revner, der er opstået i pladesamlingerne trods strimmel og sådan. :)
 
Sæt det på som det passer, jeg gør det, og det fungerer rigtig godt. Jeg starter altid med en halv skive i hjørnet, så går jeg rundt i rummet.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.