Nu er stort set alle fliser blevet fjernet. Strømmen er selvfølgelig slukket.
Sådan ser væggen ud. Slutmålet er en lige og jævn overflade, jeg vil ikke sætte nye fliser op endnu, da vi ikke har fundet de rigtige fliser. Er det muligt at have en ren og vaskbar malet væg, samt sætte en gipsplade på denne væg?
Eller skal jeg grovspartle og udjævne, og derefter male?
Hvad skal jeg tænke på? Jeg ville være taknemmelig for hjælp.
Sådan ser væggen ud. Slutmålet er en lige og jævn overflade, jeg vil ikke sætte nye fliser op endnu, da vi ikke har fundet de rigtige fliser. Er det muligt at have en ren og vaskbar malet væg, samt sætte en gipsplade på denne væg?
Eller skal jeg grovspartle og udjævne, og derefter male?
Hvad skal jeg tænke på? Jeg ville være taknemmelig for hjælp.
Altvidende
· Västra götaland
· 10 929 indlæg
Altvidende
· Västra götaland
· 10 929 indlæg
Er du sikker på at du skal sætte fliser (og det er rimeligt at gøre det direkte på væggen uden at jævne den med gips) så ville jeg nok overveje to alternativer, 1: gøre ingenting. eller 2: sætte en 50 cm høj stribe af gipsskive som "billigste, enkleste stænkbeskyttelse" så længe, og fjerne den når det er tid til fliserne ....Jenka17 sagde:
Regner du med at fjerne pladen, når du senere vil flise? Hvis det er tilfældet, bør du måske ikke fastgøre den for godt. Måske lettest med en stænkplade nærmest bænken og gips højere oppe, som så ikke har samme krav om at sidde fast.
Klik her for at svare