Nu er stort set alle fliser blevet fjernet. Strømmen er selvfølgelig slukket.

Sådan ser væggen ud. Slutmålet er en lige og jævn overflade, jeg vil ikke sætte nye fliser op endnu, da vi ikke har fundet de rigtige fliser. Er det muligt at have en ren og vaskbar malet væg, samt sætte en gipsplade på denne væg?

Eller skal jeg grovspartle og udjævne, og derefter male?

Hvad skal jeg tænke på? Jeg ville være taknemmelig for hjælp.
 
  • Væg efter fjernelse af fliser med ujævn overflade, synlige skader og ledning. Køkkenbord og vask med fliserester ses også.
Sæt gipsplader med fliseklæb, sidder garanteret og du kan fylde de værste huller ud, hvis det er nødvendigt.
 
Stefan N Stefan N sagde:
Sæt gipsplader med fliseklæber, sidder garanteret, og du kan udfylde de værste huller, hvis det er nødvendigt, med det.
Behøver jeg tænke på fugtspærre? Væggen skal kun males.
 
Behøver jeg tænke p fugtspærre?
 
Brug holdbar maling, ingen billige lortekvaliteter bare
 
Skal jeg tænke på fugtspærre mellem væg og gipsplade?
 
Kawar.A Jenka17 sagde:
Behøver jeg tænke på fugtspærre mellem væg og gipsplade?
Nix, ikke hvis du mener imod vand fra køkkenet.
 
Okay. Men jeg behøver ikke bekymre mig om, at der opstår fugt med tiden mellem pladen og væggen?
 
Nej, du har jo slet ikke de samme mængder som i f.eks. en bruser. Jeg har aldrig hørt om fugtspærre i køkken.
 
Kawar.A Jenka17 sagde:
Okay. Men jeg behøver ikke bekymre mig om, at der opstår fugt med tiden mellem pladen og væggen?
Det lyder som om du vil være uden fliser ret længe? ;):D
 
Dan_Johansson Dan_Johansson sagde:
Det lyder som om du kommer til at være uden fliser i ganske lang tid? ;):D
Nja, ikke så længe vil jeg påstå. Men køkkenet bruges en hel del. Jeg bekymrer mig mest for, at gipspladen får en fugtskade i nederkanten langs bordpladen.
 
Kawar.A Jenka17 sagde:
Nja ikke så længe vil jeg påstå. Men køkkenet bruges en del. Bekymrer mig mest for at gipsskiven får en fugtskade i nederkanten langs bordpladen.
Er du sikker på at du skal sætte fliser (og det er rimeligt at gøre det direkte på væggen uden at jævne den med gips) så ville jeg nok overveje to alternativer, 1: gøre ingenting. eller 2: sætte en 50 cm høj stribe af gipsskive som "billigste, enkleste stænkbeskyttelse" så længe, og fjerne den når det er tid til fliserne ....
 
Regner du med at fjerne pladen, når du senere vil flise? Hvis det er tilfældet, bør du måske ikke fastgøre den for godt. Måske lettest med en stænkplade nærmest bænken og gips højere oppe, som så ikke har samme krav om at sidde fast.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.