Pga dårligt skik på fliser og fuger i ganggulvet overvejer jeg at rive det ud og lave nyt.
I forbindelse med dette dykkede jeg lidt ned i, hvordan det ser ud under fliserne.
Billedet er taget der, hvor jeg har fjernet tærsklen mellem gang og stue.
Fliserne ser ud til at være lagt på en form for gulvgips, der er skruet ned i spånpladen.
Det, jeg reagerer på, er enderne på gipsskiven, hvor der stikker "tråde" ud, der ligner noget fiberglas. Det stikker ud både samlet og sporadisk.
Tankerne ledes selvfølgelig mod det livsfarlige asbestproblemet.
Nogen der er stødt på lignende plader eller har andre tanker om, hvad det kan være?
Håber det er tydeligt på billedet.
I forbindelse med dette dykkede jeg lidt ned i, hvordan det ser ud under fliserne.
Billedet er taget der, hvor jeg har fjernet tærsklen mellem gang og stue.
Fliserne ser ud til at være lagt på en form for gulvgips, der er skruet ned i spånpladen.
Det, jeg reagerer på, er enderne på gipsskiven, hvor der stikker "tråde" ud, der ligner noget fiberglas. Det stikker ud både samlet og sporadisk.
Tankerne ledes selvfølgelig mod det livsfarlige asbestproblemet.
Nogen der er stødt på lignende plader eller har andre tanker om, hvad det kan være?
Senest redigeret:
Nej. Jens. Det er ikke spil "så klart". Det du beskriver er gipsplader. Såvidt jeg kan bedømme.J Jens5 sagde:Pga dårligt tilstand på fliser og fuger i entreens gulv overvejer jeg at rive ud og lave nyt.
I og med dette dykkede jeg lidt ned i, hvordan det ser ud under fliserne.
Billedet er taget der, hvor jeg har fjernet tærsklen mellem entre og stue.
Det jeg reagerer på, er enderne på gipspladen, hvor der stikker "tråde" ud, der ligner typen glasfiber. Det stikker både samlet og sporadisk ud.
Tankerne fører naturligvis mod den livsfarlige asbestretning.
Nogen der har stødt på lignende plader eller har andre tanker om, hvad det kan være?
Nogle billeder af den livsfarlige asbest ville lette.
Moderator
· Stockholm
· 58 073 indlæg
Det vi ser på billedet ligner ikke asbest, Fibrene er glasfiber.
Klik her for at svare