Har anskaffet mig et 60'er-rækkehus og tænkte på at fixe klædeskabet. Rummet har rå vægge, dvs. det virker til at være en slags letbeton eller lignende. Store sprækker mellem væg og dørkarm, ingen dørliste. Ingen gulvlister. Jeg tænkte på at sætte tynde gipsplader op mod disse for at få en fin overflade. Jeg tænkte derefter at sætte et klædesystem op på disse vægge. Hvad skal jeg tænke på? Obs. Aldrig gjort noget lignende før.

Også loftet er desværre tidstypisk, dvs. loftplader. Skal jeg fjerne det, hvis jeg vil sætte gipsplader i loftet?
 
  • Rå væg og dørkarm i klædeskab, store sprækker imellem, viser manglende lister og behov for renovering.
BirgitS
Er der risiko for fugt gennem gulvet eller væggen?

Hvis du med tynde gipsplader mener 6 mm renoveringsgips, så har sådan noget nok brug for et solidt og jævnt underlag for ikke at revne. Jeg tænker på, hvordan det ser ud over døren.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.