Hej
Er i gang med at lægge understøtninger op for derefter at sætte loftgips op i et rum. Rummet i spørgsmål har to niveauer på loftet med skråloft imellem. Mit spørgsmål er, hvordan man nemmest og/eller bedst gør med den samling, der bliver mellem skråloftet og det ene loft, "yderhjørnet" hvis I forstår. (Inderhjørnet kan man vel blødgøre)
Jeg bruger nok almindelig væggips, så det nemmeste er måske at lægge to skrå kanter mod hinanden og spartle som et almindeligt yderhjørne? Eller er der andre forslag?
Egentlig ville jeg gerne have gipsen på anden led, altså kortsiden mod samlingen og pladen i lysets retning, men det formoder jeg bliver sværere.

peternicklas
Findes der forstærkninger i metal til sådanne hjørner. Sæt gipsen som normalt, forstærkning og derefter spartling.

peternicklas sagde:
Der findes forstærkninger i metal til sådanne hjørner. Sæt gipsen som normalt, forstærkning og derefter spartling.
Også til hjørner, der hverken er 90 eller 135 grader?

S
Rum under renovering med skråvæg og loft. Stiger, dør og vægbeklædning synlige. Arbejdslamper oplyser rummet.

Fungerer godt med sådan liste det linkes til ovenfor i papir/plast som man limer med vand. Jeg købte det i farvehandleren.

Mine byggere kørte mikrolit plus spartelmasse over fugerne (først rundede de hjørnerne lidt med sandpapir, giver en blødere følelse i rummet og gør mindre ondt, hvis man støder panden i hjørnet :) ).

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.