Hej,
Har et ældre hus med reglar på cc 60. Har revet ned den ene side af indervæggen for at isolere og sætte osb+gips da rummet er meget slamrigt.
Hvis jeg sætter osb først, kan jeg så skrue gipsen kun i osb pladerne på den ene side og i reglarne oppe, nede samt den ene langside. Jeg tænkte at undgå at slæbe 120 plader og i stedet bruge 90 cm brede gipsplader og så ender den ene langside af gipsen forkert og ikke på en regel.
Fungerer det, eller skal jeg sætte flere reglar alternativt bruge 120 cm gips?
Har et ældre hus med reglar på cc 60. Har revet ned den ene side af indervæggen for at isolere og sætte osb+gips da rummet er meget slamrigt.
Hvis jeg sætter osb først, kan jeg så skrue gipsen kun i osb pladerne på den ene side og i reglarne oppe, nede samt den ene langside. Jeg tænkte at undgå at slæbe 120 plader og i stedet bruge 90 cm brede gipsplader og så ender den ene langside af gipsen forkert og ikke på en regel.
Fungerer det, eller skal jeg sætte flere reglar alternativt bruge 120 cm gips?
Jeg kører på samme tanke, og det fungerer udmærket. Hørte mig for med snedkeren for en sikkerheds skyld, inden jeg begyndte, og han sagde, at det var roligt. Hvis du har "vanlige" gipsskruer, når de knapt til reglen under alle omstændigheder.
En ulempe er, at du skal fuldskrue begge lag..Bödde sagde:
Havde man ramt regelforløb med gipsen, havde det været nok at sætte OSB op og derefter fuldskrue gipsen - med skruer til dobbelt gips selvfølgelig og ikke almindelige til enkeltgips..
Klik her for at svare