Hej!
Er ved at sætte gips op på væggene i et soveværelse, der er ved at blive renoveret.
Har kigget lidt rundt på priser på gips hos forskellige firmaer.

Byggmax har helt klart det billigste, men er der nogen, der har erfaring med kvaliteten af det gips?

Brugt det, når jeg byggede garagen, eneste forskel jeg har bemærket i forhold til dem, der koster det dobbelte, er at papiret er tykkere, så risikoen for at skruen går igennem pladen/papiret er mindre, men hvis man tager det roligt, når man skruer, går det fint.

Har købt en masse forskellige gips i forskellige prisklasser efterhånden som jeg har renoveret huset, og har egentlig kun fundet én slags, som jeg syntes var direkte dårlig. Og det var dyre Gyproc plader fra min lokale XL... Nu tror jeg egentlig ikke, at der er noget galt med Gyproc, men eftersom min lokale byggemarked omsætter sådan en bunke gips om året i "selvpluk", så når pladerne at blive temmelig svampede, når de ligger i koldlager (at de sælger en lastbil med gips om ugen i hele bunker til byggeprojekter hjælper ikke mig som køber 5-10 plader ad gangen). Fordelen med Byggmax og lignende er, at de kun sælger "selvpluk", og derfor omsætter pladerne hurtigt så de altid er tørre og friske.

Nu har jeg ganske vist mest købt 2700mm lange plader, og dem tror jeg er af en lidt bedre type, også på Byggmax, Bauhaus mfl. De er i hvert fald en tand dyrere end de der rigtig billige plader. Men stadig meget billigere end hos XL.

• Synes
Briaxxm
  • Laddar…
Har købt mængder af gipsplader fra Byggmax og har ikke oplevet nogen problemer overhovedet...

Krilleman
Jeg har handlet meget gips på Byggmax. Gipset både loft og væg. Ingen som helst problemer.

S
Har mig en idé om, at de har to en svensk og en EU. Den, der hedder EU går fan ikke at skrue uden at det bliver mongo. Den svenske (lidt dyrere) er klokker.

Hele mit hus er pudset med Byggmax-gips.
Den billige slags.

Dog er deres vådrumsgips dyrere per m2 end K-rauta af en eller anden grund.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.