Hej

Vi har taget ned gammel tapet helt ind til selve vægstammen i vores nyindkøbte skærgårdshus. På denne stamme (som består af rå, liggende brædder) skal vi skrue nye dækningsplader op. Men jeg er lidt skeptisk over for gips netop fordi der er risiko for, at det bliver for tæt og derfor fører til følgeproblemer, da det gamle hus (bygget 1924) muligvis ikke kan ånde ordentligt. Stemmer det? Er det - ud fra den synsvinkel - bedre at sætte Masonitplader op, eller er de også lige så tætte?

Evigt taknemmelig for svar og jeres råd!
 
Gips er ikke tæt, alligevel er det let at arbejde med, billigt, brandisolerende, lydisolerende, kan spartles og males på og bevæger sig især ikke ved temperatur- og luftfugtighedsændringer som træ gør.

Gips - Masonit 3-0
 
Glasklart altså?!

TAK for hurtigt svar!
 
  • Synes
Viktor35
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.