Hej,
Jeg plejer at bruge gips ekspander med tvang til at montere gardiner og skabsskinne i gipsvæggen, og det har altid fungeret godt, men da jeg ville montere et tørrested i vaskerummet, begyndte det at løsne sig på et fast punkt efter nogle måneder. Vi har væv på gipsvæggen, og som du kan se på billedet, sidder ekspanderen ikke fast. Alle gange jeg har brugt ekspander på malet gipsvæg, har det virket, men ikke denne gang. Kan væven på gips være årsagen til, at det ikke bliver godt? Hvordan kan jeg fikse det nu? Kan jeg fjerne ekspanderen og bruge en ny ekspander på samme punkt? Eller er gipsen allerede gået i stykker, så jeg ikke længere kan bruge det faste punkt?
Jeg plejer at bruge gips ekspander med tvang til at montere gardiner og skabsskinne i gipsvæggen, og det har altid fungeret godt, men da jeg ville montere et tørrested i vaskerummet, begyndte det at løsne sig på et fast punkt efter nogle måneder. Vi har væv på gipsvæggen, og som du kan se på billedet, sidder ekspanderen ikke fast. Alle gange jeg har brugt ekspander på malet gipsvæg, har det virket, men ikke denne gang. Kan væven på gips være årsagen til, at det ikke bliver godt? Hvordan kan jeg fikse det nu? Kan jeg fjerne ekspanderen og bruge en ny ekspander på samme punkt? Eller er gipsen allerede gået i stykker, så jeg ikke længere kan bruge det faste punkt?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 757 indlæg
Jeg gætter på, at du har brugt en gipsexpander til tykkere vægge, end du har.
Man behøver ikke bore, tag fat i kanten med en sidebidetang, og bøj let, er lavet for at kanten skal slippe let, tryk ind røret som bliver tilbage.
jeg ved, at der findes enkel gips og dubble gips varianter, om det er den, du mente?13th Marine sagde:
jeg brugte enkel gips variant og det havde virket før i vores stue og alle soveværelser, som vi har, her i vaskerummet blev et fæstepunkt ikke så godt, jeg tænkte måske at lave det om og se, hvordan det bliver
Jeg så en video på youtube hvor en fyr tog den ud ved hjælp af en hammer, altså skruede skruen lidt og hamrede så den blev løs.kenneth5828 sagde:
Det virkede for mig også, nu har jeg forsøgt at spartle i hullerne for at få bedre greb.
Klik her for at svare