Hej,
Skadeteknikeren har målt vejr fra en fugtskade i dag, affugter 2 uger og derefter varmemåtte 3 dage. Han mener, det er tørt.
Målte nu selv i aften, da tømreren skal lægge gulv i morgen.. meget høje værdier synes jeg?!
Målingen er lavet direkte efter, at varmemåtten blev fjernet.

Billedet på 33 er en retningsværdi, det mener jeg er tørt.
Har testet på træ i garagen, som giver ca. 30.

• Hånd holder en gul fugtmåler, der viser 142,5, rettet mod gulvet ved siden af to rør og en træbeklædt væg.
  • En hånd holder en gul fugtmåler mod træpaneler, der viser en måling på 33,7.
  • Hånd holder en gul fugtmåler mod træplanker. Skærmen viser 107,7 som fugtværdi.
Det kan være, at du måler for tæt på metalrørene og får forkerte værdier. Hvad sker der, hvis du måler på samme afstand fra rørende bare højere oppe langs med rørene?

Så skal måleren holdes 90 grader mod måleoverfladen og også holdes væk fra gulv/væg-vinklen med et antal centimeter.

Centano Centano sagde:
Det kan være, at du måler for tæt på metalrørene og får forkerte værdier. Hvad sker der, hvis du måler i den samme afstand fra rørene, men højere op langs rørene?

Måleren skal holdes i 90 grader mod målefladen og også holdes væk fra gulv/vægvinklen med et antal centimeter.
Her er et eksempel.
45cm fra rør.
Udsving 122 der jeg synes det ser fugtigt (mørkere) ud. Derefter to målinger kun nogle cm til side, betydeligt lavere værdier.

• Fugtmåler viser 67,2 på en træplade under en bygning, mulig indikation af fugtproblem.
  • Fugtmåler viser 122,5 ved væg lavet af træpanel, mulig fugtighed i området.
  • Fugtmåler i gul, viser 56,1 mod væg af træ og beton, indikerer fugt.
Netop den mørkere plet er lidt mystisk, det ligner fugt på overfladen. Måleren du har kan give forkerte værdier, når du måler så tæt på en vinkel.
Har du ikke mulighed for at måle med en fugtkvotsmåler med pin? Helst med en isoleret hammer-elektrode, så du kan måle i dybden.

Centano Centano sagde:
Lige den mørkere plet er jo lidt skum, ser ud som fugt på overfladen. Måleren du har kan give forkerte værdier, når du måler så tæt på en vinkel.
Har du ikke mulighed for at måle med en fugtkvotsmåler med stift? Helst med en isoleret hammer-elektrode så du kan måle i dybden.
i går sprøjtede de på klorin, de mener, at det kommer derfra. Fugtstekniker har målt med stift, ca. 25 blev resultatet. Den lille fugt, der er tilbage, vil fordele sig. De GARANTERER, at det er ok at bygge til igen.

Søm roligt og begynd arbejdet, når du synes det er tørt nok.

• Synes
Axel Svensson
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero sagde:
Svøm roligt og begynd arbejdet, når du mener, det er tørt nok.
jeg og fugtteknikeren kom på kant kan man sige.
Han siger, at det er bare at lægge gulv, jeg får dette under bygplastikken.
Rimeligt? Denne overflade har tidligere ikke været affugtet, da plastikken har ligget over denne beton, og fokus har været på fugten under vinduet, 1,6 m væk. Se rørene øverst på billedet.

• Hånd holder en fugtmåler, der viser 46,0. Betongulv og plastfolie vises i baggrunden.
A Axel Svensson sagde:
jeg og fugtteknikeren kom på kant kan man sige.
Han siger, at det bare er at lægge gulv, jeg får dette under byggfolieplasten.
Rimeligt? Denne overflade har tidligere ikke blevet affugtet, da plasten lå over denne beton, og fokus har været på fugten under vinduet, 1,6 m væk. Se rørene øverst på billedet.
Fugttekniker?! Man skal aflæse et tal, hvor svært kan det være?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.