Hej,
Skadeteknikeren har målt vejr fra en fugtskade i dag, affugter 2 uger og derefter varmemåtte 3 dage. Han mener, det er tørt.
Målte nu selv i aften, da tømreren skal lægge gulv i morgen.. meget høje værdier synes jeg?!
Målingen er lavet direkte efter, at varmemåtten blev fjernet.
Billedet på 33 er en retningsværdi, det mener jeg er tørt.
Har testet på træ i garagen, som giver ca. 30.
Skadeteknikeren har målt vejr fra en fugtskade i dag, affugter 2 uger og derefter varmemåtte 3 dage. Han mener, det er tørt.
Målte nu selv i aften, da tømreren skal lægge gulv i morgen.. meget høje værdier synes jeg?!
Målingen er lavet direkte efter, at varmemåtten blev fjernet.
Billedet på 33 er en retningsværdi, det mener jeg er tørt.
Har testet på træ i garagen, som giver ca. 30.
Det kan være, at du måler for tæt på metalrørene og får forkerte værdier. Hvad sker der, hvis du måler på samme afstand fra rørende bare højere oppe langs med rørene?
Så skal måleren holdes 90 grader mod måleoverfladen og også holdes væk fra gulv/væg-vinklen med et antal centimeter.
Så skal måleren holdes 90 grader mod måleoverfladen og også holdes væk fra gulv/væg-vinklen med et antal centimeter.
Her er et eksempel.Centano sagde:
45cm fra rør.
Udsving 122 der jeg synes det ser fugtigt (mørkere) ud. Derefter to målinger kun nogle cm til side, betydeligt lavere værdier.
Netop den mørkere plet er lidt mystisk, det ligner fugt på overfladen. Måleren du har kan give forkerte værdier, når du måler så tæt på en vinkel.
Har du ikke mulighed for at måle med en fugtkvotsmåler med pin? Helst med en isoleret hammer-elektrode, så du kan måle i dybden.
Har du ikke mulighed for at måle med en fugtkvotsmåler med pin? Helst med en isoleret hammer-elektrode, så du kan måle i dybden.
i går sprøjtede de på klorin, de mener, at det kommer derfra. Fugtstekniker har målt med stift, ca. 25 blev resultatet. Den lille fugt, der er tilbage, vil fordele sig. De GARANTERER, at det er ok at bygge til igen.Centano sagde:
Medlem
· Stockholm
· 4 630 indlæg
Søm roligt og begynd arbejdet, når du synes det er tørt nok.
jeg og fugtteknikeren kom på kant kan man sige.Workingclasshero sagde:
Han siger, at det er bare at lægge gulv, jeg får dette under bygplastikken.
Rimeligt? Denne overflade har tidligere ikke været affugtet, da plastikken har ligget over denne beton, og fokus har været på fugten under vinduet, 1,6 m væk. Se rørene øverst på billedet.
Medlem
· Stockholm
· 4 630 indlæg
Fugttekniker?! Man skal aflæse et tal, hvor svært kan det være?A Axel Svensson sagde:jeg og fugtteknikeren kom på kant kan man sige.
Han siger, at det bare er at lægge gulv, jeg får dette under byggfolieplasten.
Rimeligt? Denne overflade har tidligere ikke blevet affugtet, da plasten lå over denne beton, og fokus har været på fugten under vinduet, 1,6 m væk. Se rørene øverst på billedet.
Klik her for at svare