Hej
Vi er i gang med at bygge vores hus, og forleden dag ankom trappen.
Vi havde ikke rigtig tænkt på, at der ville være et mellemrum mellem garderobevæggen og trappegelænderet (se billede). Vi overvejer lidt, om man skal bygge "glippen" op på en eller anden måde, så gelænderet sidder i selve væggen i stedet. Vi er lidt i tvivl om, hvordan vi vil gøre det, og synes mest, at det bliver et dødt rum, der ikke bruges til andet end at det bliver vanskeligt at gøre rent.

Tips og idéer modtages med taknemmelighed.

• Trappeopgang med hvidt rækværk, træstruktur og mellemrum til venstre til klædeskabsbygning; byggematerialer ses på trinene.
martin7805 martin7805 sagde:
Hej
Jeg er i gang med at bygge vores hus, og forleden dag kom trappen.
Vi havde ikke helt tænkt på, at der bliver et mellemrum mellem garderobevæggen og trappegelænderet (se billede). Vi er lidt i tvivl om, hvorvidt vi skal bygge "gabet" til på en eller anden måde, så gelænderet sidder i selve væggen i stedet. Vi er lidt i tvivl om, hvordan vi vil gøre det, og synes mest, at det bliver et dødt rum, der ikke bruges til andet end at være svært at gøre rent.

Tips og ideer modtages gerne
Jeg ville nok lave et passtykke, der fulgte samme linje som hældningen på vangen.
Det fastgøres lige under niveauet på vangen.

Edit Så er det stadig rengørbart. Hvis væggen bygges helt op til gelænderet, bliver der en lille revne, der ikke kan gøres rent.
Et andet alternativ er at bygge væggen helt op til vangen og kun have en håndliste på væggen i stedet for et gelænder.

Lav et smalt udtrækkeligt skab med/uden hylder i? Måske et godt sted til paraply, nøgler, koppel eller andre små ting, der er gode at ”gemme væk”. Bliver en hylde også ovenpå, hvor I enten kan lægge ting på eller sætte en dekoration/blomst på...

Ser ud som man kan få sko derind også (de behøver jo ikke stå ”ved siden af” hinanden i skabet).

”Fronten” kunne være åben som en smal bogreol til mobiler. Mange idéer

Hvordan blev resultatet?

Har en lignende trappe vi har tænkt at bygge ind, men har ikke helt besluttet hvordan.

martin7805 martin7805 sagde:
Hej
Jeg er ved at bygge vores hus, og forleden kom trappen.
Vi havde ikke rigtig tænkt på, at der vil blive et mellemrum mellem garderobevæggen og trappegelænderet (se billede). Vi er lidt i tvivl om, hvorvidt vi skal bygge "spalten" til på en måde, så gelænderet sidder i selve væggen i stedet for. Vi er lidt splittede med hensyn til, hvad vi vil gøre, og synes mest, at det bliver et dødt rum, der ikke bruges til andet end at være vanskeligt at rengøre.

Tips og ideer modtages gerne
Hej! Jeg har et rum under trappen, der ligner dit meget, og jeg vil også gerne lave et opbevaringsrum der og overvejer løsninger. Hvordan gjorde I det til sidst? Blev det smalle tomme rum/spalten tilbage, eller fandt I en smart løsning for det?

K
Hej, jeg er i samme situation. Har du nogle billeder af slutresultatet? 😊

S
C Cecilia Gu sagde:
Hej! Jeg har et rum under trappen, der ligner dit meget, og vil også bygge et skur der og overvejer løsninger. Hvordan gjorde I til sidst? Blev det tomme smalle rum/glippe tilbage eller fandt I en smart løsning for det?
U Uberlord sagde:
Hvordan blev resultatet?

Har en lignende trappe, vi har tænkt os at bygge ind, men har ikke rigtig besluttet hvordan.
K Kloss sagde:
Hej, jeg er i samme situation. Har du nogle billeder af slutresultatet? 😊
Ping @martin7805

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.