Hej, jeg undrer mig over, om nogen har lavet et lignende projekt med at omdanne en halvkold katteloft til et skab ved at åbne væggen op?

Det jeg har gjort er at rive en væg (ingen større bjælker blev fundet inde i den). Derefter har jeg sat en ramme på 70 mm op (eksisterende vægisolering er 80 mm), fyldt med isolering og derefter dampspærre. Til sagen hører, at huset mangler dampspærre i øvrigt, men jeg har tænkt mig at supplere med dampspærre i overetagens loft. Planen nu er at fortsætte med mdf-plader og åbne ventilationshullet, der var på katteloftens gavl (bliver så midt i skabet).
Nogen der har haft succes med et lignende projekt? Og måske har et tip midt i projektet?
Garderobeprojekt under renovering med nymalede vægge, trægulv og spartelværktøj. Del af loftsgang med tapet på skråvæggen og et lille bord i hjørnet. Åbnet væg mellem to rum med synlig træramme og åbning til et blåt værelse. Arbejdsområde med værktøj og pap på gulvet. Et ombygget rum med trægulv og blå isolering, værktøjer og materialer på gulvet, belysning fra siden. Konstruktion af et skab i en tidligere katteloft, med ny isolering og træbeklædning. En boremaskine ses på gulvet. En halvkold kattvind omdannet til en garderobe med trægulv og plastdækket isolering til væggene; projekt under udvikling.

• Synes
Cala og 2 andre
  • Laddar…
Langsomt men sikkert går det fremad, med nogle småfejl vedrørende gipspladerne (men det skal alligevel skjules bag en renoveringstapet). Også et nyt gipsloft blev det til.

• Indfældet niche med gipsvægge, hvide blomstrede tapeter og parketgulv, del af et renoveringsprojekt med nyt loft.
  • Nyt gipstak og væg i renoveringsprojekt med måttmissar på gipsskiver, der skal dækkes med tapet.
Og så blev det klart, eller for øjeblikket. På sigt skal der nok en form for dør til garderoben og loftlister. Loftlampeudtag inkl. jordet kabel skal elektrikeren ordne.

• Et hjørne af et børneværelse med lyserøde vægge, en rund hvid tremmeseng med myggenet og en bamse, samt et uafsluttet el-udtag i loftet.
  • Garderobe uden dør med tøjstang, hylder, og kurve, gardin som midlertidig løsning.
Lidt flere billeder inden det blev klart

• Indbygget skab under opbygning med hylder, hængerstang og netkurve, i rum med trægulv.
  • Indbygget reol under konstruktion med tre hvide rum, set fra et rum med lyserøde vægge og parketgulv.
  • Rum under renovering med åbning i væg, tapet på loftet, værktøj og malerudstyr spredt på gulvet.
  • Synes
namnbyte
  • Laddar…
Nu var jo dette et stykke tid siden, men jeg prøver!
Jeg tænkte på at gøre præcis det samme, bare i en noget større kattvind. Så stor at jeg (1) kun har tænkt mig at bruge halvdelen af rummet, (2) man vil kunne tage 1-2 skridt ind i kattvinden (gulv kan evt. skulle styrkes).

Har du nogle tips og lærerige erfaringer fra dit byggeprojekt?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.