Hej

Jeg har en kold garage, hvor væggen på den ene side er løs, den sidder ikke ordentligt fast i fundamentet (lecablokke) og er skæv mod husvæggen (mursten). Jeg er usikker på, hvorfor det er blevet sådan (det var sådan, da vi købte huset), men jeg formoder, at det er sunket i forbindelse med drænering.

Reglerne, der bærer konstruktionen, har tagbjælkerne (fladt tag) på sig, så for at ordne reglerne i væggen, skal bjælkerne aflastes. Hvordan gør man dette? Jeg antager, at man skal aflaste bjælkerne med en eller anden anordning?

Det er den grønne væg, der er skæv/løs. Der er to bjælker, der ligger på det stykke af væggen.

Tegning der viser en bygning markeret som "Hus" i rødt til venstre og en garage markeret som "G" med en grøn, løs væg til højre.
 
Jeg tror, jeg har brug for at støtte op tagbjælkerne (som går fra kortside til kortside) på garagen, så jeg kan bygge om reglerne for derefter at sænke tagbjælkerne på.

Når jeg googler, finder jeg Stämp, kan man bruge sådanne til at holde oppe tagbjælkerne? Tagbjælkerne ligger jo på ydervæggene, så der er jo intet, der holder dem oppe i midten. Hvis, sætter man flere stämp per bjælke eller kun i yderkanten?

Eller er der noget andet at løfte med?
 
Bjælker på tagets højeste punkt

Bjælker i loftets top med en skæv væg. Bunden er løs mod Lecablokke. Fotoperspektiv kan snyde, men det er mest bunden, der er skæv.

Bjælke nr 2

Bjælker i loftet på et loftsrum, med fokus på en skæv væg og dårligt fastgjort regel mod Lecablokke, belyst af naturligt lys.

Eksempel på skrå væg. Tror det har sunket, når det er blevet drænet, hvilket har gjort, at væggen er blevet skæv. Reglen i bunden sidder dårligt fast i Lecablokkene og væggen er lidt skæv. Fotoet narrer lidt, det er mere reglen, der er skæv end Lecablokkene).

Skæv væg i byggeprojekt; fokus på bjælke nummer 2. Foto viser betonoverflade og væg i baggrunden, hvor reglen sidder løst fast i Lecablokken.
 
Det er nok brug for et bedre billede, så man ser helheden i stedet. Er det et gulv, man ser på det sidste billede, og hvad er det så til højre?
 
  • Synes
Arnesson
  • Laddar…
Det er Leca rundt om og betonggulv indenfor, fra 1968. Væggen sidder ikke ordentligt fast i Leca og er desuden lidt skæv.

Som jeg ser det, kan jeg jo presse reglen i bunden og skrue fast og forsøge at få det lige med tryk fra loftbjælkerne. Men antager, at det kan være svært at få det godt, og man burde måske understøtte loftbjælkerne og bygge en ny væg.

En brun bygning med en rød dør og tag, omgivet af fliser og grus. Bygningen ser solid ud med en rektangulær form. Sneakers står på et betonggulv ved siden af en træbjælke og en murkant. En blå plastikspand og en arbejdshandske ses i hjørnet. Vægstruktur med trærammer ved siden af en åben dør og mursten i et byggeprojekt fra 1968.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.