Jeg har en kold garage, hvor væggen på den ene side er løs, den sidder ikke ordentligt fast i fundamentet (lecablokke) og er skæv mod husvæggen (mursten). Jeg er usikker på, hvorfor det er blevet sådan (det var sådan, da vi købte huset), men jeg formoder, at det er sunket i forbindelse med drænering.
Reglerne, der bærer konstruktionen, har tagbjælkerne (fladt tag) på sig, så for at ordne reglerne i væggen, skal bjælkerne aflastes. Hvordan gør man dette? Jeg antager, at man skal aflaste bjælkerne med en eller anden anordning?
Det er den grønne væg, der er skæv/løs. Der er to bjælker, der ligger på det stykke af væggen.
Jeg tror, jeg har brug for at støtte op tagbjælkerne (som går fra kortside til kortside) på garagen, så jeg kan bygge om reglerne for derefter at sænke tagbjælkerne på.
Når jeg googler, finder jeg Stämp, kan man bruge sådanne til at holde oppe tagbjælkerne? Tagbjælkerne ligger jo på ydervæggene, så der er jo intet, der holder dem oppe i midten. Hvis, sætter man flere stämp per bjælke eller kun i yderkanten?
Eksempel på skrå væg. Tror det har sunket, når det er blevet drænet, hvilket har gjort, at væggen er blevet skæv. Reglen i bunden sidder dårligt fast i Lecablokkene og væggen er lidt skæv. Fotoet narrer lidt, det er mere reglen, der er skæv end Lecablokkene).
Det er Leca rundt om og betonggulv indenfor, fra 1968. Væggen sidder ikke ordentligt fast i Leca og er desuden lidt skæv.
Som jeg ser det, kan jeg jo presse reglen i bunden og skrue fast og forsøge at få det lige med tryk fra loftbjælkerne. Men antager, at det kan være svært at få det godt, og man burde måske understøtte loftbjælkerne og bygge en ny væg.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.