Hej vi overvejer at skifte vores garagetag, da det er begyndt at dryppe ind lidt. Taget, der ligger i dag, er af eternit. Taget er uisoleret.

Hvad synes I, man skal skifte til for tag, eller er der nogen måde at provisorisk eller også over lang tid holde det nuværende tag tæt?

Det er jo trods alt lidt arbejde og omkostning at skifte taget.
 
Hvilken hældning har taget?
Hvad er under eternittagpladerne? Noget svall?
Hvilken størrelse har garagen/taget?

Det kan være nødvendigt med byggetilladelse ved udskiftning af taget.
 
Vedhæfter 2 billeder for at I kan få en opfattelse. Taget hælder ikke meget.
Ser lidt hvordan det ser ud under.
Antager at dette er eternit iaf? Taget i et byggeri med let hældning og synlige træbjælker. Murstensvæg i baggrunden og mulig eternit som tagmateriale. Tag set indefra med bølgeeternit og træbjælker, viser en lav hældning og værktøjer på hylde i forgrunden.
 
Ja, det ser ud som eternit.

Skift til en eller anden slags ståltag, findes med ”kondensbeskyttelse” (speciel underside).
 
  • Synes
Daniel Barnaniel
  • Laddar…
Demmpa Demmpa sagde:
Ja, det ser ud som eternit.

Skift til en type pladtag, fås med ”kondensbeskyttelse” (speciel underside).
Det vidste jeg ikke, at det fandtes. Måske mere praktisk end at lægge råspont under.
 
Hvor gammelt er taget?
Det ser relativt nyt ud. Så behøver det ikke være eternit, men kan være almindelig fibercement. Den samme som fremstilles nu til dags. Det nemmeste ville være at skifte til den samme nyfremstillede tagtype.

Det ser fint ud. Hvad betyder det, at det er begyndt at lække lidt?
 
Oldboy Oldboy sagde:
Hvor gammelt er taget?
Det ser relativt nyt ud. Så behøver det ikke at være eternit, men kan være almindelig fibercement. Det samme som produceres i dag. Det enkleste ville være at skifte til samme nyproducerede tagtype.

Det ser fint ud. Hvad betyder det, når du siger, at det er begyndt at lække lidt?
Det er begyndt at lække ved skruehuller bl.a., og længst nede på taget er det revnet
 
Sådan ser det ud på gulvet efter en dag med slud Vådt beton gulv med vandpletter efter en dag med sneblandet regn, dækkene til venstre. Våde pletter på gråt gulv efter en dag med slud.
 
Rickard.
Hvad er taghældningen? Synes det ser ret fladt ud, så plade i fuldlængder med kondensvæv eller råspont og pap er vel logiske løsninger.
 
Rickard. Rickard. sagde:
Hvad er taghældningen? Synes det ser ret fladt ud, så plade i fulde længder med kondensvæv eller råspont og pap er vel logiske løsninger.
Taket har bare ca. 6 graders hældning
 
Rickard.
I Icemania88 sagde:
Taket har bara ca 6 grader lutning
Ja så er det virkelig på grænsen med plade selv over en koldgarage men det bør fungere med type trp. Selv tagpap af 3° varianten er mere seriøst, selvom jeg har svært ved at anbefale det over "rigtig tagpap" ;)
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.