Tænkt bygge et gelænder rundt om trappehullet i huset. Vil bruge en trappestolpe, der ikke går hele vejen op til loftet. Har fået tippet at bruge en kappeskrue til at fastgøre stolpen i gulvet. Nu mit spørgsmål, da gulvet er flydespartlet samt laminatgulv på, kan jeg stadig bore i gulvet eller revner flydespartlet, og skruen ikke fæstner? Antager jeg skal bruge en slags rawlplug også. Så hvor godt sidder stolpen? Overvejer at skrue og lime.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 058 indlæg
Det er vel det, der er under flydespartelmassen, som du skal fastgøre i.
Borer og skruer du i spartelmassen, smuldrer den netop i/rundt om hullet.
Protte
Borer og skruer du i spartelmassen, smuldrer den netop i/rundt om hullet.
Protte
Så må du finde ud af, hvor de går, du kan ikke få en stabil indfæstning i bare flydespartel og gulvspån?? Højst sandsynligt er der en ramme af regler omkring trappehullet, og det er vel der, du vil fastgøre stolpen.
Vil du have en garanteret stabil indfæstning, bør du sørge for, at kæppeskruen bider i noget andet end blot endetræ. F.eks. bore en solid rundstav et stykke fra kanten på stolpen.
Vil du have en garanteret stabil indfæstning, bør du sørge for, at kæppeskruen bider i noget andet end blot endetræ. F.eks. bore en solid rundstav et stykke fra kanten på stolpen.
Klik her for at svare