Hej! I mit brændeskur (som er bygget i flere sektioner) er der en indervæg af ukantede brædder. Jeg tror også, at denne væg kan have været ydervæg på et tidspunkt. Mit spørgsmål er, hvornår man brugte beklædning af ukantede brædder? Kan denne del stamme fra 1700-tallet ud fra byggeteknik?
Taknemmelig for svar!
Taknemmelig for svar!
Dampsavværkerne kom i 1800-tallet, inden da var træbearbejdningen i høj grad manuel. Klipsømmen begynder at masseproduceres i midten af 1800-tallet.
Er panelet jævntykt, er det sandsynligvis dampesavet, er det sømmet med klipsøm, er det i hvert fald ikke monteret, hvor det sidder før midten af 1800-tallet.
Er panelet jævntykt, er det sandsynligvis dampesavet, er det sømmet med klipsøm, er det i hvert fald ikke monteret, hvor det sidder før midten af 1800-tallet.
Klik her for at svare

