Hej!
Vi bor i et teglhus af Lommategel (lavet af ler) fra 1890. Nu er vi i gang med at renovere badeværelset. Vi har fjernet spånpladen, som sad indenfor teglindervæggen, og kan nu se, at mørtlen er lidt dårlig mellem visse mursten. Den er faldet ud og revnet lidt, men ikke så meget. Bør vi fylde med ny mørtel, eller er det ok, at der mangler lidt? Kan man bruge almindelig moderne mørtel, eller skal man have en specialblanding til gammel Lommategel?
På et tidspunkt har vi også brug for at udfylde mørtlen på ydersiden af huset. Er der noget specielt, man skal tænke på der?
Hilsener fra Anna