GotlandGarda sagde:
bare for at klargøre, så er det tagbjælkerne, jeg mener altså overetagens gulvbjælker. For det er jo det, de har gjort på billedet? Jeg vil altså have, at det skal se ud som på billedet. Det var som sagt en overvejelse, og jeg sætter ikke saven i noget, før jeg ved det sikkert.
På billedet i indlæg #9 ovenfor med de afsavede bjælker ses ikke mønningen. Den er sandsynligvis afbåret med en limtræ- eller stålbjælke.

Spændende projekt som helt sikkert kan gennemføres, som I ønsker. Men jeg er enig med mange andre her, tag hjælp til konstruktionstegninger. Dette vil med stor sandsynlighed spare jer penge i længden, selvom det koster en skilling nu.

Held og lykke, jeg vil følge dette og håber på mange billeder.

Sjovt projekt, jeg ville supplere brændefyringen med termiske solfangere, så slipper du for at fyre 6 måneder om året. Jeg har lavet et lignende projekt de sidste 4 år, men jeg flyttede en lade som udgangspunkt.

Jeg tror ikke bjælkerne er afsavet på billedet. Dette er en del af tagkonstruktionen, så præcis ligesådan ud i mit hus.

Sjovt projekt. Virkelig en indre drøm hos mig. Det vil blive et super sjovt projekt at følge.

Min anbefalede rækkefølge:
-Planløsning, jeg ville vælge at planlægge med husets eksisterende udformning. Først og fremmest for at bevare charmen, men også af økonomiske årsager. At ombygge hele konstruktionen i ældre stil bliver hurtigt unødvendigt dyrt. Det er på dette tidspunkt, man eventuelt må tage eksperter ind for rådgivning og beregning.

-udgravning, udgrav indvendigt til passende niveau samt udgrav rundt om hele huset og læg grus, dræning og tagafvanding. Intet hus har godt af græs helt op mod facaden. Også vand og afløb skal jo ind.

-gå gulv, stærk anbefaling til vandbåren gulvvarme, bygger absolut mindst i højden, noget I har lidt af på stueplanet.

-vinduer og døre for at få det tæt.

-isolering, jeg er større fan af udvendig isolering, men med muret del bliver det nok mere hensigtsmæssigt med indvendigt.

-indervægge, indretning

Vil ikke lyde kedelig, men det er en rigtig god idé at tage en arkitekt ind. Vi taler om mange penge at pumpe ind i huset, og så er det meget sjovere, hvis I får så meget som muligt ud af det. Deres job er ikke at bestemme for jer, det er at udforme og skabe et hjem for jer.

Jeg ville ikke anbefale at lave dette hus lidt ad gangen. Efter at huset er en tæt skal, kan man lukke af for dele og fokusere på visse dele, men jeg tror bare, det bliver ineffektivt. Planløsning, udgravning og støbt gulv skal garanteret gøres først.

Fantastisk sjovt projekt, hold forumet opdateret.

Som et alternativ til en miljøuvenlig støbt plade, tænker jeg, at du kunne grave ud, lægge reglar til gulvet, fylde grunden med Hasopor-isolering og så lægge gulv. Har gjort sådan selv, og det blev helt fint.

Dernæst vil jeg direkte fraråde en masseovn/murspis i kombination med åbent op til kip. Generelt fraråder jeg konstruktion åbent op i kip, det er en idiotisk løsning, hvor al varmen går op dertil, hvor man ikke kan være, og har man sovehems, bliver det kogende varmt der, mens det er iskoldt dernede. Skal du alligevel have åbent op til kip på en del, kan jeg kun anbefale gulvvarme på den del, det lindrer oplevelsen af at bo i et træk-skab.

Mossen stefan sagde:
Jeg tror ikke bjælkerne er afsavede i billedet. Dette er en del af tagkonstruktionen, så præcis ens ud i mit hus.
Det er muligt. Men så har der altså ikke været noget gulv/overetage på den del i økonomibygningen. Og den store vinduesåbning, som går i liv med hvor et sådant gulv var, var ikke en dør ind til denne etage.

Gulvbjælkelaget sad løst inden for huskonstruktioner i mit tilfælde. Så det udelukker ikke, at man har haft et loftsgulv. Du ser dette i mit link "flytta lada och bygga om till bostad"

• Synes
nanowire
  • Laddar…
Nocktag fungerer fint i mit hus med FTX ventilation som sender rundt luften.

Hvis du overvejer masseovn, bør du læse nedenstående blog, som har interessant information om disse.

Felicia Oreholm http://www.sundahuset.se/ klik på "Tags" russiske masseovne, Ekonomaka osv.

... og tag hjælp fra bygningskonstruktør med beregninger af dimensioneringer, før I begynder at rive/bygge. Denne omkostning sparer du hurtigt ind på, da du får bedre / mere holdbare / billigere løsninger.

Held og lykke!

Konstruktionsberegninger er et must, hvis du skal søge byggetilladelse. Min konstruktør påstod, at alle lader faldt sammen, da han beregnede på den gamle konstruktion. Jeg måtte forstærke med ståldragskonstruktioner, stålbånd mellem ydervæggene.

krav som kommunen stiller som gælder tilgængelighedstilpasning osv.

Hvordan går det?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.