Hej! Vi bor i et hus bygget i 1943. I kælderen er der en gammel gulvrist, der ikke bruges. Oprindeligt var den sandsynligvis der fordi kælderen havde en dør/indgang direkte fra haven, og risten skulle samle eventuelt regnvand, der kunne blive presset ind under døren. Døren er for længst blevet muret til. Problemet nu er, at med de ekstreme vejrforhold der har været, presses regnvand op af risten, så snart tagvandet udenfor hæves. Der blev drænet for 10 år siden, og ingen andre afløb i kælderen er et problem, men denne rist ser ud til at være direkte forbundet til stenkisten udenfor og vil simpelthen udligne vandstanden, når den stiger udenfor huset.
Jeg tror den er i støbejern og ser ud til at have 3 huller, som vandet siver ind igennem.
Hvordan kan vi på den enkleste og sikreste måde støbe denne rist til?