Hej!

Jeg er i gang med at rive ned i kælderen i vores hus bygget i '69.
Der har været en oliefyr tidligere i huset, og hvad jeg formoder er skorstenen, et stålrør lidt som spiror(?), er indbygget i en slids.
Jeg begyndte med at banke et hul i slidsen og synes at kunne se fine fibre stikke ud fra gipspladen, og navnet gipsonit wallboard står på bagsiden af pladen, hvilket straks fik mig til at tænke på eternit. Overvejer at sende det ind til analyse, men er der nogen, der ved noget om dette materiale?

Tak på forhånd :)

M Marrr1 sagde:
Hej!

Er i gang med at rive ned i kælderen i vores hus bygget i '69.
Der har været oliefyr tidligere i huset, og hvad jeg antager er skorstenen, et stålrør typ spiror(?), er indbygget i en slids.
Begyndte med at banke et hul i slidsen og synes, jeg kan se fine fibre stikke ud fra gipspladen, navnet gipsonit wallboard står på bagsiden af pladen, og begyndte jo straks at tænke på eternit. Tænkt at sende det ind til analyse men er der nogen, der ved noget om dette materiale?

Tak på forhånd :)

• Hul i gipsvæg, der viser ødelagt gips og papirlag med udsyn til indvendig struktur.
  • En hånd holder et lille stykke hvidt, porøst materiale, muligvis gips eller vægfragment, mod en mørk baggrund.
BirgitS
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.