Hej
Vi er i gang med at renovere vores sommerhus, og jeg undrer mig over, hvordan man skal gøre det...
Vi overvejer at sætte renoveringsgips på væggen, men er usikre på, om vi skal fjerne den gamle plade, som er ca. 1 cm tyk og ligner gullfiberplader med papoverflade. Under denne plade er der liggende brædder, og jeg går ud fra, at huset er isoleret med savsmuld mellem ydre og indre panel.
Man kan ikke male eller tapetsere den nuværende, og den føles heller ikke 100% frisk.

Nogen der ved noget? fjerne pladen, eller lade den blive???
Taknemmelig for svar
MVH
Timo

Fjern pladen og sæt gips på brædderne. Hvis man sætter gips på sådan nogle plader, så kan det ske, at efter et stykke tid bevæger pladen sig lidt, så skruerne i gipsen kommer ud af maling/tapet.

Ok tak for svaret! Byggahus er jo suveræn!
et sidste spørgsmål, burde jeg have vindpap/plast eller noget andet imellem planker og gips?, som det er nu så opvarmes huset ikke om vinteren (sommarvatten)

C
Nejnejnej, for fanden, ingen plast.
Behold råsponten, men fjern gerne tretexen. Egentlig ingen fejl ved det, kan du få en god overflade kan du tapetsere på den, men det har lidt lettere for sig at brænde end gips.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.