F
H HJ-C sagde:
Men vad är det för liten juvel de har satt på att sköta kundkontakter?
Varför kan vederbörande inte stava eller formulera sig, varför börjar han eller hon flumma rundor om vad de har sett eller inte sett innan och varför spånar de om en massa långsökta teorier som inte hjälper någon?
Måste ju vara en praktikant ...
Ja, dåligt bemötande. Tycker många kundtjänster är rätt bra, tex ikea, apotea mm.

F Fideliox sagde:
tyvärr är detta inget känt problem
Jag gillar denna formulering. Hon tycker uppenbarligen att det är synd ("tyvärr") att detta är inget känt problem. Hade det varit bättre om det varit ett känt problem?

• Haha
Fideliox
  • Laddar…
F
H HJ-C sagde:
Men vad är det för liten juvel de har satt på att sköta kundkontakter?
Varför kan vederbörande inte stava eller formulera sig, varför börjar han eller hon flumma rundor om vad de har sett eller inte sett innan och varför spånar de om en massa långsökta teorier som inte hjälper någon?
Måste ju vara en praktikant ...
Vill inte outa namnet då det känns taskigt, men troligen 50+ kvinna.

Jag har redan sagt till henne att jag vill reklamera. Men reklamation gör dom enbart i varuhus. Jag tycker det är orimligt men okej. Orkar inte slåss mer.

Senest redigeret:
F Fideliox sagde:
Men reklamation gör dom enbart i varuhus. Jag tycker det är orimligt men okej.
Det är helt orimligt att du ska behöva besöka ett varuhus för att reklamera en felaktig produkt. Naturligtvis kan (och bör) du göra det skriftligt till företaget. Nu vet jag inte var du handlat men exempelvis Biltema i Malmö har tydlig adress angiven för såväl email som vanligt brev. Antar att även andra varuhus har det.

Screenshot_2026-06-04_17-04-51.png

• Synes
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
F
Alfredo Alfredo sagde:
Det är helt orimligt att du ska behöva besöka ett varuhus för att reklamera en felaktig produkt. Naturligtvis kan (och bör) du göra det skriftligt till företaget. Nu vet jag inte var du handlat men exempelvis Biltema i Malmö har tydlig adress angiven för såväl email som vanligt brev. Antar att även andra varuhus har det.

[billede]
Får göra det. Snackade med farsan idag, jobbat med metallarbete i hela sitt liv. Han sa att det såg ut som varmförzinkat. Han lämnar allt möjligt på galvning hela tiden så han vet vad han snackar om.

• Synes
Alfredo
  • Laddar…
F
F Fideliox sagde:
Får göra det. Snackade med farsan idag, jobbat med metallarbete i hela sitt liv. Han sa att det såg ut som varmförzinkat. Han lämnar allt möjligt på galvning hela tiden så han vet vad han snackar om.
Skicka farsan till SpecSavers, det ser inte ut att vara varmförzinkat.

Jag har hela altanen full av varmdoppat, jag kan posta ett par bilder hur det ser ut.

Det ser nästan ut att vara elförzinkad plåt som sen stansats och stukats. Det är i sådana fall tragiskt, den tål verkligen inget. Ett annat alternativ skulle kunna vara en varmförzinkning av plåten innan bearbetning, en typisk vikt på sådan är 275g/m2 eller nåt liknande och det har självläkning av klippsnitt på 2,5-3mm men det är tveksamt i en blöt utemiljö. Det motsvarar knappt 50% av den tjocklek man generellt rekommenderar utomhus.

En rent hot-dipped

Senest redigeret:
F
F fsn sagde:
Skicka farsan till SpecSavers, det ser inte ut att vara varmförzinkat.

Jag har hela altanen full av varmdoppat, jag kan posta ett par bilder hur det ser ut.

Det ser nästan ut att vara elförzinkad plåt som sen stansats och stukats. Det är i sådana fall tragiskt, den tål verkligen inget. Ett annat alternativ skulle kunna vara en varmförzinkning av plåten innan bearbetning, en typisk vikt på sådan är 275g/m2 eller nåt liknande och det har självläkning av klippsnitt på 2,5-3mm men det är tveksamt i en blöt utemiljö. Det motsvarar knappt 50% av den tjocklek man generellt rekommenderar utomhus.

En rent hot-dipped
Menade elförzinkat. 🙃

I
F Fideliox sagde:
Menade elförzinkat. 🙃
Jag var inne på Biltema idag och jämförde spikplåtar med deras ränna och de såg lika dana ut, det kanske har använts så kallade luftknivar när godset har plockats upp ur grytan som blåser av en del av zinken om det kan vara möjligt på den typen av gods, bandjärn funkar det fint på.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.