M mattoys sagde:
Varmforzinket er galvaniseret, men alt galvaniseret er ikke varmforzinket.
Nej, absolut ikke.

Galvanisering indebærer, at genstanden dyppes i en syreopløsning med zinkklorid. Derefter ledes strøm gennem genstanden, således at zink-ionerne hæfter sig på den og danner et tyndt zinklag. En typisk galvanisk proces.

Varmforzinkning indebærer, at genstanden dyppes i flydende zink. Ingen galvanisk proces er involveret overhovedet.

At selv folk i branchen bruger udtryk som "varmgalvanisering" betyder ikke, at det er noget, der findes i virkeligheden...

https://sv.wikipedia.org/wiki/Galvanisering
https://sv.wikipedia.org/wiki/Varmförzinkning

• Synes
Dan_Johansson og 2 andre
  • Laddar…
useless useless sagde:
Nej, absolut inte.

Galvanisering innebär att prylen doppas i en syralösning med zinkklorid. Sen leder man ström genom prylen så att zink-jonerna fastnar på den och bildar ett tunt zinklager. En typisk galvanisk process.

Varmförzinkning innebär att prylen doppas i flytande zink. Ingen galvanisk process er inblandet der overhovedet.

At selv folk i branchen slynger sig med udtryk som "varmgalvanisering" betyder ikke, at det er noget, der findes i virkeligheden...

[link]
[link]
Læser man på den engelske wikipedia side siger imod det:

Galvanization (also spelled galvanisation)[1] is the process of applying a protective zinc coating to steel or iron, to prevent rusting. The most common method is hot-dip galvanizing, in which the parts are coated by submerging them in a bath of hot, molten zinc.[2]

https://en.wikipedia.org/wiki/Galvanization

Kilden på den svenske wikipedia side ville jeg sige er under al kritik.
Betydeligt mere gedigen liste med kilder på den engelsksprogede side.

• Synes
Incinerator
  • Laddar…
F
BBiltemas svar:

Hej

Dette var det svar, jeg fik på dit spørgsmål.

Det afhænger af, hvordan det ser ud, har man kørt med sten i dækkene, kan man have skavet galleri-overfladen, hvilket kan medføre rust. Har man kørt med pigdæk over og ændret hjulene, så skaver det emaljen væk, og så kan rust opstå.
Vi har solgt ca. 12.000 af produktet og ingen reklamation vedrørende rustproblemer før.

M mattoys sagde:
Læsser man på den engelske wikipedia side, siger det imod det:

Galvanization (also spelled galvanisation)[1] is the process of applying a protective zinc coating to steel or iron, to prevent rusting. The most common method is hot-dip galvanizing, in which the parts are coated by submerging them in a bath of hot, molten zinc.[2]

[link]

Kilden på den svenske wikipedia side ville jeg sige er under al kritik.
Betydeligt mere solid liste med kilder på den engelsksprogede side.
Men at dyppe noget i smeltet zink er ingen galvanisk proces. Det bliver ikke mere galvanisk, hvor meget man end kalder det så.

• Synes
Viktor S. og 2 andre
  • Laddar…
F Fideliox sagde:
BBiltemas svar:

Hej

Detta var det svar jag fick på dit spørgsmål.

Det afhænger af, hvordan det ser ud, har man kørt med sten i dækkene kan man have skavet galleriet, hvilket kan medføre rust. Har man kørt med pigdæk over og ændret hjulene så skaver det emaljen væk, og så kan der opstå rust.
Vi har solgt ca. 12.000 af produktet og ingen reklamation vedrørende rustproblemer før.
"Ændret hjulene"?
Jeg ville have skrevet igen og argumenteret mod skave-teorien og skrevet om bladene.

Ren parentes i sammenhængen, men at Biltema og tilsvarende kæder anfører "ingen tidligere reklamationer" som et argument, skyldes nok ikke sjældent, at folk ræsonnerer som "shajavafan, det var jo Biltema ... Et sats." og derfor ser salgsstedet ikke sit eget dårlige resultat. Desværre...
Jeg er selv skyldig i den kontekst.

• Synes
Incinerator og 2 andre
  • Laddar…
F Fideliox sagde:
Vi har solgt ca 12 000 af produktet og ingen reklamation vedrørende rust problemer før.
Så er sagen vel klar?
En solklar fabrikationsfejl. 😉

• Synes
Incinerator
  • Laddar…
F Fideliox sagde:
skurer det bort emaljen og så kan rust opstå
De kan gerne forklare hvilken emalje de henviser til...

• Haha
Incinerator
  • Laddar…
F Fideliox sagde:
Vi har solgt ca. 12.000 af produktet og ingen reklamation vedrørende rustproblem før.
En standard-undskyldning, sandsynligvis usandhed.
Jeg købte et bryggbeslag, der var dårligt, og leverandøren sagde: vi har solgt over 50.000 af dem og har aldrig haft nogen problemer.
Hvis det passer, har de solgt dette til halvdelen af alle Sveriges bryggerier, og 3.000 stk om året så længe de har eksisteret.
Jeg måtte lave om på produktet for at komme videre med mit projekt i tide.

C
M mattoys sagde:
Hvis man læser på den engelske wikipedia side, siger det imod:
Luigi Galvani ville ikke være tilfreds med den definition 😆

• Synes
Viktor S. og 1 anden
  • Laddar…
For at forvirre mere.
Al form for zink på jern skaber en galvanisk beskyttelse.

• Synes
PFO og 1 anden
  • Laddar…
useless useless sagde:
Men at dyppe noget i smeltet zink er ingen galvanisk proces. Det bliver ikke mere galvanisk, hvor meget man end kalder det så.
Det giver stadig en galvanisk beskyttelse.

• Synes
  • Haha
PFO og 2 andre
  • Laddar…
F
Jeg svarede dem tidligere, at der ikke er nogen biltrafik. Fik dette:

"Desværre er dette et meget ukendt problem for os, du må jo tjekke med varehuset, om man kan få et nyt gitter, desværre er dette ikke et kendt problem.

Et lille spørgsmål.
Det er ikke sådan, at du har noget kemisk i nærheden? spabad? eller pool eller noget sådan? Det ser ud til, at der er lidt prikker på som kommer som overfladerust.

Det bedste du kan gøre er at tale med dit lokale varehus og tage billederne med og vise dem."

Jeg må leve med det, har jo støbt det og alt så tager jeg ikke op det lige. Har en to timers tur-retur til butikken, så jeg kører ikke derhen for en enkelt sag.

F Fideliox sagde:
Jeg må leve med det, har jo støbt den og alt, så samler ikke op den direkte. Har en 2 timers tur-retur til butikken, så kører ikke derhen for en enkelt sag.
Jeg ville absolut ikke give mig så let. Jeg ville hævde, at varen er mangelfuld og kræve omlevering i henhold til 5 kap. 1 § samt 5 kap. 6 § konsumentköplagen og derefter tage forhandlingen derfra.

Konsumentlagens 5 kapitel paragraf 1, påföljder vid fel på vara, beskriver konsumentens rätt att kräva åtgärder vid felaktig vara.

Udsnit af svensk forbrugerkøbslov, kapitel 5, paragraf 6, der beskriver omlevering og omkostningsansvar ved defekte varer.

• Synes
Incinerator
  • Laddar…
F Fideliox sagde:
Jeg svarede dem tidligere, at der ikke er nogen biltrafik. Fik dette:

"Desværre er dette et meget ukendt problem for os, du må nok tjekke med varehuset, om man kan få et nyt gitter, desværre er dette ikke et kendt problem.

Et lille spørgsmål.
Det er ikke sådan, at du har noget kemisk i nærheden? Spabad? Eller pool eller noget sådant? Ser ud som der er lidt pletter på, som kommer som overfladisk rust.

Det bedste du kan gøre er at tale med dit lokale varehus og tage billederne med og vise dem."

Jeg må leve med det, har jo støbt det og alt, så jeg piller det ikke op med det samme. Har en 2 timers tur/retur til butikken, så kører ikke derhen uden grund.
Men hvad er det for en lille juvel, de har sat til at håndtere kundekontakter?
Hvorfor kan vedkommende ikke stave eller formulere sig, hvorfor begynder han eller hun at rode rundt om, hvad de har set eller ikke set før, og hvorfor spekulerer de om en masse langtrukne teorier, der ikke hjælper nogen?
Må være en praktikant ...

• Haha
  • Synes
Incinerator og 1 anden
  • Laddar…
H HJ-C sagde:
Det må jo være en praktikant ...
Jeg synes, det lyder som en forholdsvis normal standard for første linjes kundebortmotare, undskyld kundesupport, desværre...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.