Hej har en billyft (nedfälld saxlyft) där urtagen er lidt dybe. Skulle have brug for at fylde på ca 70 mm, hvad foreslår I?
Finbeton? Fiberbeton? Anlægsbeton?
Det er ganske tykt og velarmeret allerede så det er mest for ikke at miste løftehøjde.
Men gætter at et armeringsnet er rimeligt at smide på når man alligevel støber på?
Finbeton? Fiberbeton? Anlægsbeton?
Det er ganske tykt og velarmeret allerede så det er mest for ikke at miste løftehøjde.
Men gætter at et armeringsnet er rimeligt at smide på når man alligevel støber på?
Palle op til den rette højde og understøb med exanderbeton. Ellers kan du støbe med grovbeton. Armering er ikke nødvendig, da det kun skal tage trækbelastninger, og du kun får tryk, når du har en støbt plade under.
God idé! Den metode har jeg set andre bruge, føler mig ikke helt komfortabel, men why not.. må tænke lidt over det!Matti_75 sagde:
Jeg har tænkt lidt i disse baner, og dette burde fungere fint, men føler mig stadig ikke helt tryg ved at gøre det sådan, det føles (måske overkill) mere solidt at støbe op ordentligt under.RoTe sagde:
Det, jeg tænkte, var at sætte "spacers", typisk runde stålpucke i passende højde under fastgørelsespunkterne (4 stykker per platform eller noget lignende), men så tænkte jeg, at der måske skal være støtte under hele (sakslyft hvor en arm er ledet og en glider). Din metode løser det, men stadig ikke helt komfortabel her.
---
Jeg tænker dog, at det egentlig er ligegyldigt, hvilken mørtel jeg bruger, ikke? Den oprindelige støbning blev gjort samtidig med, at pladen blev støbt, så det er god beton, og det var gode folk, der støbte det. Så uanset hvad, så længe jeg blander det nogenlunde by the book, burde det ikke være noget problem!? (Vi tænker stadig C30+ med lavt vct og vibrere det)
Armeringen var mest tænkt som revnearmering, bæreevnen skal være 100% klar allerede, og som du er inde på @Matti_75 så bliver der ikke tale om nogle trækbelastninger i denne kage. Kun højdejustering.
Btw, hvornår er grovbeton at foretrække over finbeton? Kender ikke rigtig, at jeg har styr på forskellen mere end at jeg ved, at det er forskel på, hvor tykt man kan støbe med henholdsvis.Matti_75 sagde:
Det er egentlig kun lagtykkelsen, der afgør. Det plejer at være den samme styrke på begge.S schmakita sagde:
Fik ikke sammenhæng i din logik, da du skrev dette. Måske gør du heller ikkeMatti_75 sagde:
Matti_75 sagde:
Altvidende
· Västra götaland
· 10 919 indlæg
Klik her for at svare