Jeg har brug for at skifte LED spots i loftet, og hullerne som er nu er for store i diameter. Jeg har ingen mulighed (eller lyst) til at skifte loftpaneler, så findes der en nem måde at formindske hullerne så de nye spots får plads?

Det bliver nok svært at få pænt, en form for dæksel som du så borer nye huller i måske.
Jeg ville satse på at finde nye spots i den rigtige størrelse.

Raskus sagde:
Det bliver nok svært at få pænt, en eller anden form for dæksel som du så borer nye huller i måske.
Jeg ville have satset på at finde nye spots i den rigtige størrelse.
Jeg også, men jeg har brug for at skaffe spots, der ikke bygger noget nedad, fx xerolight slim line, der kun bygger 1mm, men jeg har brug for en LED til huller på 60 mm og jeg har prøvet xerolight, som skal have huller på 57 mm, men disse gaber, selvom man spænder fjederne ud.

Jeg har gjort det for nogle stykker (længe siden men sidder stadig fast) og da brugt doselåg som jeg har boret ud med hulsav. Du kan derefter lime dem med f.eks. noget montagelim så slipper du skruer. Kan males i en anden nuance/farve hvis du ønsker.

Malmbergs md-99 skal have huller som er 60 mm, men den bygger måske for meget nedad?

Det er dem jeg har i øjeblikket, men det blev så tæt mod overskabets køkkenlåge, så jeg har brug for noget i stil med ovennævnte xerolight.

Larsa sagde:
Køb et sådant her rør og sav stumper af som du limer i de gamle huller. 60->57

[link]
Så kan man jo gøre, smart idé!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.