Hej

Havde nogle overvejelser om reparationer i betonvægge, vedlægger lidt billeder, så I kan se, den lille revne er lige over en dør, og den større er der, hvor 2 vægge mødes. Har søgt på google men tænkte alligevel at rådføre mig, hvis nogen har foretaget de samme reparationer med godt resultat.

Til den lille revne overvejede jeg eventuelt at slibe op 5 cm bredt og derefter spartle en glasfiberstrimmel fast, inden jeg bredspartler væggen, så den ikke buer ud. Er dette en god idé, eller bør jeg simpelthen fylde revnen med latexfuge i stedet for at undgå, at de opstår igen?

Til den større overvejede jeg at presse en bagstopliste ind og derefter fylde med gipsmørtel for så at bredspartle også denne væg. Bør jeg have en glasfiberstrimmel her også, eller tror I, det vil holde sig?

Væggene vil blive malet efter bredspartlingen, kan tilføjes.

Taknemmelig for råd om, hvordan det bør gøres på bedste måde.

. Betonvæg med store revner i hjørne, hvor to vægge mødes. Reparation diskuteres i indlæg, herunder muligheder for glasfiberremsa og bredspartling. Stor sprække i betonvæg, hvor to vægge mødes, viser synlige strukturelle skader, åbent mellemrum, indikerer behov for reparation. Revne i betonvæg ved en dørkarm, hvor to vægge mødes, med synlige reparationstegn og overfladeforandringer i malingen.

Åsa Lund
Spackle igen/ Skulle til revnen med brug.
Skulle hellere sætte microlit på begge sider som en udvendig forstærkning. Mal

Som sagt, spartle igen og male.
Bevæger betonen sig, så findes der intet overfladelag i verden, der holder.
Microliten kommer sandsynligvis til at blive krøllet hele vejen da.

tommib
Jeg ville sige gipsputs snarere end spartelmasse. Det er lettere at få godt.

Overvejer også, hvordan jeg skal gøre med yderhjørnet ved den store sprække, plejer man at sætte en hjørnebeskyttelse eller er det nok kun at spartle? Tænkte primært når der er faldet en del af, hvilket kan gøre det svært at få den skarpe 90 graders vinkel igen. Og hvis ja, er det papir/stål/pvc eller hvad gælder?

tommib
Det opnår man med en lige planke, der skrues fast lodret i hjørnet. Så pudser man. Hjørnebeskyttelse kan man have, men det er nok usædvanligt på beton (eller er det letbetong?).

Fungerer fint med sheeetrock hjørner, hvis man ikke er så erfaren med spartel. Er lidt skeptisk overfor disse plast hjørner, som man vander. Har set for mange byggerier, hvor de løsner sig.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.