7,035 læst ·
10 svar
7k læst
10 svar
Fylde huller i plade, hvilken beton, hurtigst?
Hej til jer!
Har et spørgsmål angående dette lille fine hul, jeg har i min plade. Pladen er tænkt at blive spartlet på onsdag. Det skulle ikke være noget problem at støbe i hullet i morgen (mandag) og så spartle onsdag, fik jeg at vide. Efter at have læst lidt her og der blev jeg lidt usikker.
Hvilken slags beton bør jeg bruge? EPS fik jeg at vide først, men læste så, at den skal man ikke støbe ind gulvvarmerør i. Måske har det ikke nogen betydning, når det er så lidt? Sådan noget som almindelig finbeton, kan man spartle over det hul efter to dage?
Mål på hullet er B60xD25xH10 cm.
Stort tak på forhånd!
Har et spørgsmål angående dette lille fine hul, jeg har i min plade. Pladen er tænkt at blive spartlet på onsdag. Det skulle ikke være noget problem at støbe i hullet i morgen (mandag) og så spartle onsdag, fik jeg at vide. Efter at have læst lidt her og der blev jeg lidt usikker.
Hvilken slags beton bør jeg bruge? EPS fik jeg at vide først, men læste så, at den skal man ikke støbe ind gulvvarmerør i. Måske har det ikke nogen betydning, når det er så lidt? Sådan noget som almindelig finbeton, kan man spartle over det hul efter to dage?
Mål på hullet er B60xD25xH10 cm.
Stort tak på forhånd!
Du kunne bruge Rotbetong http://www.ardex.se/produkter/golvbruk.htm?product=ardex_a_38_mix&key=9
Også almindelig grovbeton fungerer sikkert også, det er svindrevner, der kan blive synlige.
Også almindelig grovbeton fungerer sikkert også, det er svindrevner, der kan blive synlige.
Hvis du vil have, at gulvvarmen skal give varme opad, skal du ikke have EPS-cement, men hvis det ikke gør noget på dette sted, kan du bruge det.
Skal du støbe med beton, kan du ikke bruge almindelig beton, men du har brug for noget, der er hurtigtørrende, fx Finja 280 Avjämning Grov snabb. Dog tager den 3 døgn for en lagtykkelse på 100 mm.
Skal du støbe med beton, kan du ikke bruge almindelig beton, men du har brug for noget, der er hurtigtørrende, fx Finja 280 Avjämning Grov snabb. Dog tager den 3 døgn for en lagtykkelse på 100 mm.
Ja præcis, det var også det jeg læste. Så er det jo ikke et kæmpeområde, men alligevel!H huggan sagde:Hvis du vil have gulvvarmen til at give varme opad, så skal du ikke bruge EPS-cement, men hvis det ikke betyder noget på dette sted, kan du bruge det.
Hvis du skal støbe med beton, kan du ikke bruge almindelig beton, men du har brug for noget, der er hurtigtørrende, fx Finja 280 Avretning Grov hurtig. Dog tager det 3 døgn for en lagtykkelse på 100 mm.
3 døgn, så er der måske dårligt tid til spartlingen.
Hvor hurtigt kan man fortsætte med fx at lægge parket, hvis man bruger Finja 280, kræver det yderligere tørretid efter spartlingen?
Den der rotbeton ser ud til at have fart på!Casaloco sagde:
Det er jo sådan, at vi også gerne vil i gang med gulv (parket) så hurtigt som muligt. Det ser ud til, at det kun er 48 timer for denne. Må se om der er en butik i nærheden, der har denne.
Renovatør
· Kalmar
· 3 054 indlæg
A35 mix eller a38mix fra ardex
Renovatør
· Kalmar
· 3 054 indlæg
A35mix skal fungere til at lægge 100mm med god komprimering
Hvad tror I om denne? Denne havde de i byggemarkedet her.
http://www.heydi.se/produkt.asp?VdaID=170
Meget novice som jeg er, bliver det forvirrende når det står sådan her
"
Forarbejde - Underlag
På puds og beton påføres Hey’di Hurtigstöp som tynd støbemasse i lagtykkelser på mellem 2 og 4 cm, med fast kontakt med underlaget. Dette sikres med en flydespartling (slamning) af underlaget med Hey’di Hurtigstöp blandet med Hey’di KZ og vand i forholdet 1:1. Støbning sker vådt i vådt i flydespartlingen."
Særdeles novice som jeg er, vil jeg jo helst bare blande og fylde op 8-9 cm direkte.
Må jeg, hvis jeg forstår dette, så gøre det i to omgange à 4 cm? Og at flydespartlingen skal gøres før det tørrer? Vådt i vådt som der står.
Det er fandme en hel videnskab det her
http://www.heydi.se/produkt.asp?VdaID=170
Meget novice som jeg er, bliver det forvirrende når det står sådan her
"
Forarbejde - Underlag
På puds og beton påføres Hey’di Hurtigstöp som tynd støbemasse i lagtykkelser på mellem 2 og 4 cm, med fast kontakt med underlaget. Dette sikres med en flydespartling (slamning) af underlaget med Hey’di Hurtigstöp blandet med Hey’di KZ og vand i forholdet 1:1. Støbning sker vådt i vådt i flydespartlingen."
Særdeles novice som jeg er, vil jeg jo helst bare blande og fylde op 8-9 cm direkte.
Må jeg, hvis jeg forstår dette, så gøre det i to omgange à 4 cm? Og at flydespartlingen skal gøres før det tørrer? Vådt i vådt som der står.
Det er fandme en hel videnskab det her
Klik her for at svare