Hmm, på tide at tænke på det nu
Jeg plejer at bruge kakelfix (Casco multifix premium) til enklere reparationsarbejde i beton. Der findes andet fix og dette er sikkert blandt de dyrere, men det er meget nemt at arbejde med i modsætning til mange andre. Jeg begik fejlen at købe Biltemas fix og selvom det fungerede til formålet, ville jeg ikke bruge det som reparationsmasse, fordi det var mindre som en masse og mere som en halvflydende grynet grød. Spartelmasse synker altid, producenterne kan sige, hvad de vil, men sådan er det, og fix synker ikke. Hvis man er på og jævner til efter maks en dag, har fixet ikke nået at hærde så meget og er behandlingsbart med f.eks. "grøn svamp" (eller endda en fugtig klud), hvis det blot er spild uden for kanter, der skal fjernes, eller en malerskraber hvis man vil jævne noget større. Hvis man vil have en endnu bedre overflade, kan man altid spartle det sidste millimeter med almindelig spartelmasse. Er overfladen alligevel beton, så giver spartelmassen måske en for fin overflade, så fixet måske matcher betonen bedre.
Altvidende
· Härifrån
· 789 indlæg
Casco Husfix har jeg brugt. 
Jeg har brugt både gipsbruk og husfix - synes begge fungerer godt, da de ikke krymper (eller i det mindste meget lidt).
husfix er meget hårdt, hvilket (vel?) er godt - så længe man ikke kommer til at overfylde, for så er det virkelig svært at slibe ned... gipsbruk er lettere at håndtere i hærdet tilstand, og personligt synes jeg ikke, det gør så meget, at det er blødere (sjældent jeg forsøger at sætte en skruetrækker eller kniv i den færdige væg)...
/U
husfix er meget hårdt, hvilket (vel?) er godt - så længe man ikke kommer til at overfylde, for så er det virkelig svært at slibe ned... gipsbruk er lettere at håndtere i hærdet tilstand, og personligt synes jeg ikke, det gør så meget, at det er blødere (sjældent jeg forsøger at sætte en skruetrækker eller kniv i den færdige væg)...
/U
Klik her for at svare