Hej! Har boet i huset i fire år. I forbindelse med montering af dampspærre på en gammel tagsluger fandt jeg disse i isoleringen.
Er der nogen, der ved, hvad det er? Først troede jeg, det var gamle kugler til jagt og ladning (ved, at herren, der boede her før, jagede), men de er mærket med hilti på bagsiden, hvilket gør mig tvivlende.
Ca. 10mm lange og en diameter på ca. 7mm.

• Plaststrips med små messingfarvede stifter mærket "Hilti", liggende på et groft fliseunderlag.
useless useless sagde:
Knallskott til gammel sømpistol.

[link]
Tak!
Kan man aflevere dem på genbrugsstationen, eller er det politiet, der gælder?

Tag ikke nogen steder hen, ring til politiet, så kommer de og henter, så var det for mig, da jeg havde lidt eksplosive varer.

Protte

• Synes
Lingen1
  • Laddar…
Hvordan ser de ud på nyere sømpistoler? Tænkte om de alligevel måske er brugbare på en eller anden måde.......Forældet nu men sådanne skud var jo virkelig sjove at pille løs og lægge i række på jernbaneskinner..........

L Lingen1 sagde:
Tak!
Kan man efterlade dem på genbrugsstationen eller er det politiet det gælder?
Man kan prøve sælges eller gives væk, jeg tænker at der findes forummedlemmer som har sådanne sømpistoler.

• Synes
Intet og 2 andre
  • Laddar…
Da jeg var en lille purk i slutningen af tresserne, fandt vi sådan nogle på byggepladser.
Det var sjovt at få dem til at eksplodere ved at slå til dem med en sten.
Det er et under, at jeg har alle fingrene i behold 😎

L Lingen1 sagde:
Hej! Boet i huset i fire år. I forbindelse med montering af dampspærre af en gammel loftsluge fandt jeg disse i isoleringen.
Nogen der ved hvad det er? Først troede jeg det var gamle kugler til jagt og ladning(ved at herren som boede her tidligere jagede) men de er mærket med hilti på bagsiden hvilket gør mig undrende.
Ca 10mm lange og diameter på ca 7mm.
Standardpatroner til Hilti Gunnebo sømpistoler. Vil man huske at de var farvekodet rød, grøn, gul, sort etc for farven fortalte om styrken. Havde selv en TE17 tror jeg den hed?

• Synes
Nikkar
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.