8,630 læst ·
45 svar
9k læst
45 svar
Fugtskade under vindue
Din fejltagelse er/var at acceptere sælgerens besigtigelse. Man skal altid hyre sin egen besigtigelsesmand.
Dette hjælper dig dog ikke i denne situation, så vi må forsøge at resonere os frem til, hvor problemet er, og få det stoppet.
Desværre har jeg ikke noget godt forslag at komme med lige nu.
Dette hjælper dig dog ikke i denne situation, så vi må forsøge at resonere os frem til, hvor problemet er, og få det stoppet.
Desværre har jeg ikke noget godt forslag at komme med lige nu.
Jeg forstår, at det var dumt, men ejendomsmægleren solgte det så godt, at vi slap for selv at besigtige, og da vi fik en telefonisk gennemgang i stedet, troede vi, det var OK.roland53 sagde:
Men let at være bagklog!
Hvis jeg får det tætnet, så der ikke kommer mere vand ind, er det så nok med en kabinevarmer og lade det tørre ordentligt ud, eller skal jeg gøre noget mere?
Sandsynligvis er blikarbejdet ikke lige så godt på vinduet, som lækker, som på det, du har fotograferet. Kan du ikke tage et billede udvendigt på det vindue, det drejer sig om?Jvona sagde:
Kan nok tage mig op på en stige i morgen.öringen sagde:
Grejen er, at det ser omtrent lige sådan ud under samtlige vinduer på 2 sider af huset, dvs de som har måtte udstå slagregn, vind og efterårsstorme.
Det er støbt kælder, men billederne er fra soveværelset på 3. sal, så fugt fra jorden virker vel urimeligt?MSjöström sagde:
Det er løbet fra vinduet og ser ud til at have samlet sig nede ved gulvlisten.
Hvis du alligevel skal skifte facade og vinduer inden for kort tid;
Udrust dig med en fugepistol og et antal tuber passende tætningsmiddel (silikone?) og fuge alle steder, som du kan mistænke for at have sprækker, der lækker vand ind (på ydersiden!). Afvent en tid og eventuelt fortsæt med tætningen.
Du løser problemet midlertidigt, selvom det ikke bliver så æstetisk pænt, men forhåbentlig bliver det tæt, indtil du udfører dit renoveringsarbejde.
Frilæg fugtskaden på indersiden og lad det lufttørre.
Udrust dig med en fugepistol og et antal tuber passende tætningsmiddel (silikone?) og fuge alle steder, som du kan mistænke for at have sprækker, der lækker vand ind (på ydersiden!). Afvent en tid og eventuelt fortsæt med tætningen.
Du løser problemet midlertidigt, selvom det ikke bliver så æstetisk pænt, men forhåbentlig bliver det tæt, indtil du udfører dit renoveringsarbejde.
Spørgsmål:Jvona sagde:
Blev besigtigelsen overladt til jer? Så I har reklamationsret / forsikringen, der skal dække ting, som besigtigelsesmanden burde have opdaget men missede.
Så er jo ikke alt tabt.
Du bør nok sigte mod en affugter snarere end kabinevarmer.Jvona sagde:
Kører og køber en kasse ude fug i morgen, burde vel være det bedste?roland53 sagde:Hvis du nu alligevel skal udskifte facade og vinduer inden længe;
Udstyr dig med en fugesprøjte og et antal tuber passende tætningsmiddel (silikone?) og sprøjt på alle steder, som du kan mistænke har sprækker, der lækker vand ind (på ydersiden!). Afvent en tid og eventuelt fortsæt med tætninsarbejdet.
Går i gang og fylder på i alle tænkelige sprækker, kanter og hjørner.
Æstetisk er det ligegyldigt, så snart foråret kommer, bliver det nye vinduer og træpanel.
På indersiden fortsætter jeg med at rive alt fugtigt væk og lade det tørre ordentligt, kabinevarmer og nogle konvektorelementer burde måske fremskynde processen?
Når facade og vinduer er udskiftet, så genopretter jeg overfladerne på indersiden.
Jeg behøver ikke behandle skaderne ellers, fx med boracol, korrekt?
Har jeg glemt noget?
Ja, inspektionen blev overdraget til os.geekling sagde:
I protokollen står der følgende:
Vinduerne skal males.
Ikke mere, ikke mindre.
Er affugter bedre?
Hvor længe kører man med affugteren?
Når du er sikker på, at lækagen er stoppet, så ville det nok være smart at tjekke bagved indre paneler og lignende, så der ikke er skimmel der.
Jeg ville nok have udskiftet fugtskadet materiale for at være sikker, men udtørring og boracol fungerer også.
Der findes firmaer, der laver fugtmålinger og udtørringer, desværre er Anticimex en stor aktør inden for dette felt, og det er vel måske ikke dit favoritfirma lige nu?
Jeg ville nok have udskiftet fugtskadet materiale for at være sikker, men udtørring og boracol fungerer også.
Der findes firmaer, der laver fugtmålinger og udtørringer, desværre er Anticimex en stor aktør inden for dette felt, og det er vel måske ikke dit favoritfirma lige nu?
Hvad mener du med inderpanel?roland53 sagde:Når du er sikker på, at lækagen er stoppet, så ville det nok være smart at tjekke bag inderpanelet o lignende, så der ikke er skimmel der.
Der findes firmaer, der laver fugtmålinger og udtørringer, desværre er Anticimex en stor aktør inden for dette område, og det er vel måske ikke dit favoritfirma lige nu?
Det, der ses på billederne, er træstammen, som jeg har fritlagt.
Ved ikke, om jeg tør at foretage indgreb i stammen.
Det ville være rart, hvis det var nok med tørring og boracol.
Anticimex kan rende mig *censur*
I så fald, hvis besiktningen nu er skrevet på jer, gennemgå papirerne omhyggeligt for at tjekke vilkårene for jeres besiktning og hvordan/hvor/etc. I skal henvende jer for at lave en reklamation. Specifikt paragrafferne om besigtigelsesmandens forpligtelser og ansvar.Jvona sagde:
Tja, den samler jo fugten op i stedet for blot at flytte rundt på den, så vanddampen kondenseres et andet sted i huset og skaber problemer der.Jvona sagde:
Indtil det er tørt.