Hej

opdagede i dag, at tapetet under alle vinduer på 2 sider af huset var vådt, og da jeg trykkede, var det blødt. Rev tretex'en bort og fandt en hel del vand og mørke pletter, se billeder.

Hvad gør jeg nu?
Fjern alt det våde og sæt kupévarmer på?

Som I kan se på billederne, er det i hjørnerne på vinduerne, som er gamle.
Vil ikke have mere vand ind, men kan ikke rigtig finde ud af, hvor det kommer ind.

Både vinduer og facade skal skiftes til foråret, kan jeg tage noget fugemasse rundt om hele vinduet og tætne igen?
Hvordan det ser ud, og om vinduerne bliver ødelagte og ikke kan åbnes, er ligegyldigt. De skal jo alligevel skiftes. Vil bare have det tæt til foråret.
Presenning virker ikke, da det er højt oppe og blæser konstant.

Det er eternitfacade og trævinduer, plåtsmygar.
Alle forslag er jeg taknemmelig for!

Hvor er billederne?

Prøv at indlæse billederne igen...

Vandt beskadiget træværk med tydelige tegn på mug i hjørnet af et rum, hvor gulvet møder væggen.

• Vand- eller fugtskader på indersiden af en trævæg med isolering synlig, tæt ved et vindue og en radiator.
  • Vandskadet trævæg med skimmelsvamp i bunden ved siden af en radiator. Skrueværktøj og isoleringsmateriale på gulvet.
Nu da?

Så jeg så, at du skrev, at dette er højt oppe, men hvordan ser det ud på ydersiden lige der, hvor du har fundet dette??

Det billederne viser, er resultatet af lækagen; dette er ikke en ny lækage, men har stået på i et stykke tid.

For at få stoppet lækagen og give et råd, er billeder fra ydersiden det bedste.

Burde Anticimex ikke have sagt noget ved inspektionen for 2 måneder siden?

• Brun vindueskarm med sikkerhedsmærkat, set indefra med et alarmsystemskilt klæbet til ruden.
  • Et tæt billede af et mørkt vindueshjørne med områder af fugt eller skader, måske overset ved en tidligere inspektion.
  • Et vindue med træpersienne ses udefra om natten. Der er tegn på vandlækage på den udvendige karm.
Har Anticimex foretaget en inspektion i forbindelse med overdragelse/køb af ejendommen?

De har dårligt ry i dette forum, du kan søge på forskellige tråde.

Du kan muligvis reklamere over inspektionen, men det afhænger meget af, hvilken type inspektion det drejer sig om, og hvad der står i inspektionsrapporten.

Ser ud som du har en sprækket eternit-plade, sandsynligt at du har skurken i dramat der... (sidste billede) Eller er det en gren?

MSjöström sagde:
Ser ud, som om du har en sprækket eternitplade, sandsynligt at du har synderen der... (sidste billede) Eller er det en gren?
Det er en gren.

Ser jo vådt ud i samlingen mellem beklædningen og selve karmen. Ser ligesådan ud på alle vinduer.

MSjöström sagde:
Det ser ud til, at du har en sprækket eternitplade, sandsynligt at du har synderen der... (sidste billede) Eller er det en gren?
Tror du det? Jeg mener at se, at det er på venstre side, det største lækage er på indersiden? det bør være på højre side udvendigt?

Den sprækkede eternitplade sidder på venstre side udvendigt?

roland53 sagde:
Har Anticimex gjort en besigtigelse i forbindelse med overdragelse/køb af ejendommen?

De har dårligt ry her på forumet, du kan søge på forskellige tråde.

Du kan muligvis reklamere besigtigelsen, men det afhænger meget af hvilken type besigtigelse det drejer sig om og hvad der står i besigtigelsesprotokollen.
Ja, vi købte huset i november.
Sælgeren havde lavet en besigtigelse med Anticimex, som vi fik indblik i gennem protokol-kopi samt telefon-gennemgang med bes-manden.

Han nævnte godt nok, at vinduerne skulle males inden længe, men intet andet.

Tillæg - ser ud som om det er sort under pladen på billede 2, er det en skygge eller er det muggen der?
Stiller samme spørgsmål som Roland53 - hvordan ser besigtigelsen ud?

• Synes
jensjeremies
  • Laddar…
roland53 sagde:
Tror du det? Jeg synes, jeg kan se, at det er på venstre side, at den største lækage er på indersiden? det bør være på ydersidens højre side?

Den sprængte eternitplade sidder på ydersidens venstreside?
Vinduet på billedet er ikke det samme som på de første billeder, de første billeder er på 3. sal, så kunne ikke tage billede. Ser dog ens ud der.
Eternitpladen fejler ikke noget. Det er en gren, der kan ses.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.