Ja, præcisér med billeder, så får du måske svar.......
Dit spørgsmål er meget uklart.
Hvis du har en murstensvæg, behøver du vel ikke vindtæt papir, og det er vel ikke optimalt at rejse en trævæg på indersiden.
Enten stålregler eller opmuring med uorganisk materiale som mursten, leca eller letbeton. :x
Selvom det har været træ før, så betyder det jo ikke, at det er korrekt tænkt.
Klart at træ kan fungere, men hvorfor blande træ ind i en stenbygning, med hvad alt det kan indebære med risiko for mug mm.
Hvis du nu skal starte forfra, er det vel bedre at bruge det tænkeligt bedste materiale ... og det er ikke træ i en murstensbygning!! Se tidligere indlæg.
Hvad kan du kræve? Ja, er du ejeren, så kan du kræve hvad som helst, endda bladguld på væggene.... så længe du er villig til at betale.
Findes der omstændigheder i sagen, som du ikke har fortalt, eftersom du undrer, hvad du kan "kræve"?
Jeg sender et billede af, hvordan det så ud tidligere.
Huset stod klart 70, der er ingen fugt eller skimmel i huset.
Jeg undrer mig over, hvad jeg kan "kræve" af byggefirmaet, som jeg har hyret til at udføre arbejdet, jeg mener for at bygge rigtigt? Omstændighederne er, hvis der er revet for meget ned, og hvad det så kan medføre.
Er det renovering, der er årsagen, eller er der en anden grund til, at I river ned? Det burde ellers stå specificeret, hvad der skal gøres, og måske også hvordan. Men hvis du har et byggefirma, så burde de, som tidligere nævnt, opregle igen, men ikke med træ
Hvis det havde været mig, ville jeg (nemmest) have sat en regelvæg op i plade med en luftspalte til mursten på mindst 20 mm. Isoleret til ønsket tykkelse og beklædt med cementplader (fermacell eller tilsvarende), - ingen dampspærre - ikke papirisoleret gipsplader.
eller bygget en indervæg af letbeton, leca (10-15 cm) eller lignende og eventuelt imellem isolering (stenuld) af ønsket tykkelse. Jeg ville også med jævne mellemrum fastgøre ankre, så mursten og indervæg blev forankret i hinanden for bedre stabilitet. Selvfølgelig armeres indervæggen hver 3. eller hver 4. skift ifølge fabrikantens anvisninger.
Sørg for, at murstenvæggen (yderfacaden) har åbne stødfuger i 1. og 2. skift med ca. 0,5-0,75 cm mellemrum for ventilation af eventuelt vand, der trænger ind gennem mursten eller fuger, som er utætte eller mættede af vedholdende regn.
Da huset stod færdigt i 1970, var taget fladt, derefter blev der lavet en taghævning direkte på det eksisterende tag. Så den konstruktion, I ser på billedet, bærer et fladt tag.
Jeg har også mange spørgsmål om, hvordan det fungerer rent byggeteknisk, hvordan man kan rive ned og hvordan man bygger op (renovering).
Der findes udvendige hjørnestolper, som måske er der for at aflaste.
Tak for jeres engagement.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.