Opdagede, at vand var løbet ind og beskadiget råsponten på entretaget.
Det har ikke lækket gennem taget, så vidt jeg kan se, men er sandsynligvis løbet ind fra siden eller ovenfra gennem en sprække i facaden, som burde være blevet tætnet.

Det irriterende er, at der er en balkon med falset pladetag ovenpå entretaget, så det er ikke sjovt/nemt at komme til ovenfra. Det er heller ikke så let fra undersiden, som man kan se på billederne.

Min tanke er at fjerne nogle facadebrædder + vindskiven og fjerne den dårlige del af råsponten for kun at erstatte den dårlige del.

Tror I, det er en god idé? Hvordan ville I have gjort det?

Udvendig hjørne af hus med hvid facade, stige lænet mod væggen. Der ses et tagrende problem og en revne nær balkonrækværket.

En tagrend med mos, et hjørne med fugemasse og en blå væg med fugtskader på træet.

Nedenfor kan man se den fugtskadede spont, pilen viser den dårlige del, jeg havde tænkt mig at fjerne.
Jeg vil fjerne vindskive + facadebræt, så jeg kommer bedre til i så fald.

Fuktskadet træværk på entretag, med en pil der peger på den beskadigede del af råsponten; midlertidig fugemasse kan ses.

Fugemassen er kun der midlertidigt for at forhindre, at der løber mere vand ind :-)

Hvorfor ikke lade det være åbent, indtil du ved, hvor vandet kommer ind? At tætne er jo godt, men det kan jo lige så godt være, at det fortsætter med at løbe ind vand, og så er skallen så tæt, at det i stedet ødelægger noget inde i væggen på sigt.

Enig i at det ikke er godt at tætne, hvis man ikke ved, hvor det løber ind.

Nu er jeg ret sikker på, at det er løbet ind to steder.

Det første sted er, hvor reglen til hegnet sidder ved væggen, der var en stor sprække, hvor jeg har lagt fugebåndet, vandet trængte ind mellem metalplade og facadebræt der før.

Det andet sted er tagpladen lige ved facaden, jeg havde klippet/rillet, så det løb mod facaden i stedet for ned i tagrenden.

Men helt sikker kan man jo ikke være, derfor overvejer jeg at fjerne facadebræt og vindskede, så jeg kan se mere, hvordan det ser ud...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.