Hej.
Har problemer med fugt i min garage og håber, at nogen kan hjælpe mig med at løse det. Garagen er isoleret, står på betonplade, men uden varme. Det er træpanel udvendigt, 100mm isolering og så plast og så gips på det. Der var vævet tapet på væggene indvendigt, som jeg besluttede mig for at tage ned. Så opdagede jeg, at der var sorte prikker nedenunder. Ikke overalt, men på ret mange steder. Antar det er skimmel. Husker, at der om vinteren nogle gange var vand på indersiden af vinduerne!!! Nu til mine spørgsmål...

1. Hvordan slipper jeg af med det???
2. Jeg planlægger at sætte enten renoveringstapet eller en ny gipsplade udenpå og så bare male den.
3. Hvordan undgår jeg, at skimmelsvampen kommer tilbage? Der er 2 ventilationsventiler, den ene på kortsiden og den anden på den ene langside. Der er også et ventilationshul i hver port i bunden (2stk).
Håber I forstår :) MVH Jonny Nilsson

Enten på med lidt varme eller så må du fjerne plastikken!
MVH

klorin skal ifølge oplysninger (ikke testet selv) tage godt på sortprikkerne

racer sagde:
Enten skal du tænde for en smule varme, eller så skal du fjerne plastikken!
MVH
Så du mener, at isoleringen skulle ligge direkte mod gipsen?? Ville det virkelig hjælpe?? MVH

Af diskussionen at dømme i tidligere tråde kan man vælge mellem plastik og varme eller ingen plastik og ingen varme. Jeg er ingen ekspert på området, men kolde rum skal ikke have plastik var hvad der blev sagt. "racer" råder altså ikke om hvordan isoleringen skal ligge, men om at plastikken skal fjernes hvis Du ikke har tænkt dig at varme rummet op.

Jan-Å sagde:
Af diskussionen at dømme i tidligere tråde må man vælge mellem plast og varme eller ingen plast og ingen varme. Jeg er ingen ekspert på området men kolde rum skal ikke have plast var hvad der blev sagt.
"racer" råder altså ikke noget om, hvordan isoleringen skal ligge uden det er plasten, der skal væk, hvis du ikke tænker at opvarme rummet.
Okay. I virker sikre. Men synes alligevel, at det lyder mærkeligt, at det skulle hjælpe at fjerne plasten:S Men må rive gipsen ned og sætte ny op uden plast.
MVH

Hørte med en "bygger" som jeg kender. Han troede, det kunne være vævet og limen, der gjorde, så det mugnede, eller bandt fugten. Hvad tror I om det??? Tog hul på et par steder i dag, og der var ingen fugt eller mug på bagsiden af gipsen? Syntes, det burde være det, hvis det er plasten, der forårsagede det.. MVH JonnyN

Som sagt, ingen ekspert direkte :) men plasten forhindrer vel at fugten vandrer ud af huset, og når det ikke opvarmes, bliver temperaturskellene under især forår og efterår så store, at ventilationen ikke kan håndtere kondensen, som opstår. Der bliver fugt på væggen, som mugner.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.