Hej alle,
Jeg er nybegynder med et fugtproblem, som jeg gerne vil dele med dette kyndige forum.

Vi har boet i en villa bygget i 1972 i 3 år.
I vores bryggers har vi fugtpletter på en (gips-)væg, der grænser op til vores garage.
Fugtpletterne findes ved gulvet og ser ud til at komme, hvor vægskinnerne sidder, dvs. ikke langs hele væggen, men med ca. 60 cm mellemrum og ca. 35 cm op ad væggen.
Ingen forhøjet fugt på garagesiden.
Vi vasker meget, 6 personer i familien, og har en luftaffugter i bryggerset.

Der er vandbårne radiatorer i både bryggers og garage ved den pågældende væg. På garagesiden er der også en koldtvandshane.

Ved husinspektionen for tre år siden blev det påpeget, at der var fugt i netop denne væg.
En teori dengang var, at vinylgulvet på bryggersets betongulv (på terræn) pressede jordfugt ind i væggen.
Vi fjernede vinylgulvet under vores renovering og lagde klinker uden tætningslag samt malede væggene om.
Fugtpletterne ser dog ud til at komme tilbage, og vi oplevede også, at det lugtede i sommer. Dog efter flere uger uden brug af bryggerset.

Jeg fjernede et stykke gips på garagesiden og savede et hul ned i skinnen, der ligger langs med gulvet. Garagens betonplade og bryggersets gulv ser ikke ud til at sidde sammen, i hvert fald ikke i gulvniveau. Der er en rende, ca. 15x15 cm mellem pladerne under skinnen.
Ved at holde mobilen ned i hullet i gulvskinnen kunne jeg tage et billede langs med rummet.
På billederne ses det, at gipspladerne går hele vejen ned i rummet.

Jeg kontaktede mit forsikringsselskab, som indkaldte en fugt-firma. Fugt-firmaet har i sin rapport skrevet, at jordfugt eventuelt kan have vandret op i gipspladerne.
Ingen forhøjet fugt i remmen.
Jeg anbefales at frilægge mere af væggen og erstatte med uorganisk materiale (stålskinner mm).
Mere hjælp får jeg desværre ikke fra forsikringsselskabet.

Min hensigt er sandsynligvis at fjerne hele væggen og genopbygge den med uorganisk materiale.