Hvordan er det med fugtbevægelse i MDF sammenlignet med f.eks. spånplade og OSB?
Dels undrer jeg mig af ren nysgerrighed. Så har jeg et praktisk problem, da jeg har brug for en ubrudt ca. 5 meter lang vindueskarm. Altså den del, der skal sidde i overkanten af vinduerne. Det er en lang vinduesrække altså. Hvordan pokker klarer jeg dette på bedste måde? Det vil vel bevæge sig og åbne sig i samlingerne?
Er MDF mindre tilbøjelig til at svulme i fugt sammenlignet med en almindelig spånplade. En spånplade bevæger sig jo ordentligt. Der findes sikkert forskellige spånplader. Men generelt set virker det som om, at spånplader bevæger sig betydeligt.
Dels undrer jeg mig af ren nysgerrighed. Så har jeg et praktisk problem, da jeg har brug for en ubrudt ca. 5 meter lang vindueskarm. Altså den del, der skal sidde i overkanten af vinduerne. Det er en lang vinduesrække altså. Hvordan pokker klarer jeg dette på bedste måde? Det vil vel bevæge sig og åbne sig i samlingerne?
Er MDF mindre tilbøjelig til at svulme i fugt sammenlignet med en almindelig spånplade. En spånplade bevæger sig jo ordentligt. Der findes sikkert forskellige spånplader. Men generelt set virker det som om, at spånplader bevæger sig betydeligt.
Til karme ville jeg ikke bruge spånplade eller osb..O Olf Oggler sagde:Hvordan er det med fugtbevægelse i MDF sammenlignet med fx spånplade og OSB?
Dels undrer jeg mig af ren nysgerrighed. Derudover har jeg et praktisk problem, da jeg har brug for en ubrudt ca. 5 meter lang vindueskarm. Det vil sige, det er den del, der skal sidde i overkanten af vinduerne. Det er altså en lang vinduesparti. Hvordan pokker laver jeg dette bedst muligt? Det vil vel bevæge sig og åbne sig i samlingerne?
Er MDF mindre tilbøjelig til at svulme op i fugt sammenlignet med en almindelig spånplade. En spånplade bevæger sig jo betydeligt. Der findes sikkert forskellige spånplader. Men generelt set synes spånplader at bevæge sig meget.
Enten mdf eller snedkeri fyrretræ afhængigt af, hvordan slutresultatet skal være..
Jeg plejer at notere begge skarvende på karmen og lime i en kex..så holder det godt..
Det var ikke min tanke at bruge OSB til smyg. Men jeg er alligevel nysgerrig på fugtbevægelsen i den plade.
Spørgsmålet er, hvad der bevæger sig mindst. Almindeligt træ i fiberretningen, eller MDF. Måske skulle jeg fikse den der lange smyg i massivt træ i stedet.
Spørgsmålet er, hvad der bevæger sig mindst. Almindeligt træ i fiberretningen, eller MDF. Måske skulle jeg fikse den der lange smyg i massivt træ i stedet.
Ja i snedkeri fyrretræ burde du finde det😉O Olf Oggler sagde:
Mdf bevæger sig meget lidt indendørs..
Klik her for at svare