En villa bygget -82 med garage med opbevaringsrum rejst på støbt plade. Ved inspektion af villa og garage fremkom det, hvilket også kan ses nogle steder på ydervæggen i garage og opbevaringsrum. Fugt i nederkanten af væggene mod gulvet, og inspektøren troede på udskiftning af svellerne.
Det skal tilføjes, at det er den typiske garage ved siden af villaen med fladt tag og tyk tjærepap på taget.
Det, man ser, er de beklædte indvendige vægge (gips), der har mørke partier i hjørnerne og under den murede vindueskarm. Ydersiden er beklædt med træ, som ikke er særlig dårligt, men nogle partier, især på syd- og vestvæggen, er ret slidt forneden og skal udskiftes.
Nu kommer spørgsmålet om nogen i forummet har set eller oplevet noget, der ligner dette. Hvad ville I selv have gjort? Den tidligere ejer har sandsynligvis bemærket dette, da jeg købte huset sidste efterår. Året før blev taget på garagen nemlig udskiftet af fagfolk, og ifølge inspektøren så det ud til at være gjort ordentligt. Så taget har formodentlig lækket, og det hælder nok mod at gå videre med væg/svelle-udskiftning.
Kan man klare dette selv med en rimelig tidsplan med fuldtidsjob og familie/børn, eller ville I have hyret et firma og benyttet håndværkerfradraget så godt som muligt?
Velkommen med forslag, da jeg kæmper med tvivlen om, jeg skal begynde selv eller direkte begynde at lede efter fagfolk.