Har en andelslejlighed, hvor der er en del fugt i ydervæggene, bemærkede det da jeg havde limet gipsplader på pudset i soveværelset som derefter begyndte at lugte af skimmel. Huset er bygget af mursten, fulgt af nogen sort isolering og derefter puds.
Jeg har nu revet gipsen, så kun pudset er tilbage, men der er store revner i væggen, og jeg kan mærke, at den "gynger", det er derfor, jeg gipset den fra begyndelsen.
Hvis jeg fuldspartler den, vil revnerne komme frem igen, så mit spørgsmål er, hvad kan jeg gøre?
Tak!
Jeg har nu revet gipsen, så kun pudset er tilbage, men der er store revner i væggen, og jeg kan mærke, at den "gynger", det er derfor, jeg gipset den fra begyndelsen.
Hvis jeg fuldspartler den, vil revnerne komme frem igen, så mit spørgsmål er, hvad kan jeg gøre?
Tak!
Min lejlighed ligger på tredje sal, så bare mursten, isolering og puds
Renovatør
· Stockholm
· 388 indlæg
Trin ét bør være at finde ud af, hvorfor det er fugtigt, men hvis du kun ønsker at få en god væg, der ikke revner, kan du lave en ny væg lige foran den gamle.B Bygginator sagde:Har en andelslejlighed hvor der er en del fugt i ydervæggene, opdagede det da jeg havde limet gipsplader på pudset i soveværelset som derefter begyndte at lugte af skimmel. Huset er bygget af mursten, efterfulgt af nogen sort isolering og derefter puds.
Har nu revet gipspladerne væk så kun pudset er tilbage, men der er store revner i væggen, og jeg kan mærke at den "gynger", derfor jeg gipsede den fra starten.
Tak!
Ydervæggen er nyfugeret for fire måneder siden, så der bør ikke komme mere fugt ind.
Da jeg renoverede lejligheden for seks måneder siden, opdagede jeg fugt i væggen i stuen, og dengang satte anticimex en affugter ind. Så bestyrelsen er bekendt med problemet, men som sagt er det jo løst med nye fuger. Dog er den gamle fugt stadigvæk der.
Jeg tænker, at jeg vil fikse soveværelset, inden jeg kontakter dem igen, da jeg har forårsaget skimmel ved at sætte gips op, og jeg vil ikke have, at de fokuserer på det, hvis jeg laver en anmeldelse.
Er det muligt at regle ud og sætte almindelig gips op uden, at det mugner?
Kan man ikke sætte en eller anden form for vådrumsgips, som ikke mugner? Eller kvæler jeg så ventilation osv. i væggen?
Jeg har ikke så meget viden på dette område.
Da jeg renoverede lejligheden for seks måneder siden, opdagede jeg fugt i væggen i stuen, og dengang satte anticimex en affugter ind. Så bestyrelsen er bekendt med problemet, men som sagt er det jo løst med nye fuger. Dog er den gamle fugt stadigvæk der.
Jeg tænker, at jeg vil fikse soveværelset, inden jeg kontakter dem igen, da jeg har forårsaget skimmel ved at sætte gips op, og jeg vil ikke have, at de fokuserer på det, hvis jeg laver en anmeldelse.
Er det muligt at regle ud og sætte almindelig gips op uden, at det mugner?
Kan man ikke sætte en eller anden form for vådrumsgips, som ikke mugner? Eller kvæler jeg så ventilation osv. i væggen?
Jeg har ikke så meget viden på dette område.
Hvis nu væggen "gynger" når du trykker på den, har pudset sandsynligvis mere eller mindre sluppet helt fra væggen p.g.a. fugten. Det rigtige ville være at banke pudset ned og pudse om, men at murstenene affugtes først.
Da bestyrelsen blev opmærksomme på fugten i stuen, blev der ikke foretaget en undersøgelse af de resterende ydervægge? Det virker som om, det ville være en rimelig arbejdsrækkefølge. Hvis det er tykke murstensvægge, kan de holde meget vand, så mere affugtning kan måske være passende.
Det virker ikke som nogen større idé at du fixer væggen før den er blevet kontrolleret og grundproblemet er blevet løst.
Du burde have anmeldt det til bestyrelsen med det samme, da du opdagede at væggen "gyngede".
Da bestyrelsen blev opmærksomme på fugten i stuen, blev der ikke foretaget en undersøgelse af de resterende ydervægge? Det virker som om, det ville være en rimelig arbejdsrækkefølge. Hvis det er tykke murstensvægge, kan de holde meget vand, så mere affugtning kan måske være passende.
Det virker ikke som nogen større idé at du fixer væggen før den er blevet kontrolleret og grundproblemet er blevet løst.
Du burde have anmeldt det til bestyrelsen med det samme, da du opdagede at væggen "gyngede".
Har talt med bestyrelsen, og en fugtmåling er booket. Sandsynligvis kommer der et firma efter affugtningen, som pudser væggen. Så det bliver nok til at flytte ud i en måned
Tak for al hjælp!
Tak for al hjælp!
Klik her for at svare