Hej!

Er på vej til at byde på et hus som det står er fra 1909 så ved ikke præcis hvor gammelt. Skulle have brug for jeres kloge råd eftersom jeg selv ikke er inde i det. Skal flytte ind selv med to små børn og har ikke supergod økonomi til store projekter. Regner med at skulle lægge nyt tag og købe ny varmeovn så har en buffer til det i princippet.

Spørgsmål 1

Rørene i huset er skiftet frem til ca. 10 cm indenfor husvæggen i en lille kælder under køkkenet. Se billede. Derefter er det originalrør tror jeg frem til grundgrænsen. Er de gamle rør noget som vil kræve relining på eller er det noget jeg burde bekymre mig om?

Spørgsmål 2

I væggen til vaskerummet er der vandskade. Vand fra naboens hustag som står ca. 1.5-2m væk løber direkte på væggen når det regner og ejendomsmægleren sagde at ejerne ikke har gjort noget ved det men bare lader det tørre op mellem regnskyl. Hun sagde at det er ok eftersom væggen kun består af tegl og mørtel og intet organisk materiale som kan mugne og ikke behøver at blive gjort noget ved, men fik ikke nogen god mavefornemmelse af ejendomsmægleren så ved ikke om jeg tør stole på det. Hvad siger I? Tog billeder også af dette.

Tak på forhånd!

• Billede af en lille kælder med gamle rør, murstensvægge og diverse byggematerialer, herunder en stak mursten og flere rør.
  • Rør og væg med revner i kælder, ølflasker i hjørnet.
  • Væg med fugtskjader under en radiator, samt rør og sorte fliser på gulvet.
  • Vandskade på murstensvæg med cykelhjul og mopespand i forgrunden, fliser på gulvet.
  • Træramme med vandret og lodret træstolper foran en murstensvæg, omgivet af tørt løv og planter ved bunden.
  • Udendørs væg med fugtskade og en stige lagt langs jorden ved siden af huset. Græsset ved fundamentet ser lidt slidt ud.
  • Væggen af et hus med tegn på fugtskade, der viser misfarvninger og fugtpletter nær græsset i bunden af væggen.
  • Væg med fugtskade nederst, muligvis fra vand fra nabotag, på grund af misfarvninger på pudset murværk. Græsset gror tæt ved siden.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.