P
Jeg er begyndt at renovere et rum, da jeg opdagede, at jeg havde fugt i et hjørne. Tænkte først, det var min grund eller drænering, men lokaliserede det til en altandør.

Det er ikke så meget fugtigt, men der er en vis lugt. Mit spørgsmål er, hvordan jeg skal gå videre nu. Altandøren skal selvfølgelig skiftes ud. Men hvad gør jeg med fugten? Skal det tørre først? bare skifte ud og afhjælpe problemerne og så tørre?

Tips?

• Fugt- og rådskade ved balkondør. Væg og dørramme viser tydelig skade og fugt, hvilket kræver udskiftning og tørring for løsning.
  • Fugt i hjørne nær altandør med skade på træ- og vægpaneler, synligt fra afskallet maling og misfarvning på væg og gulv.
  • Væggen og gulvet i et rum viser tydelige tegn på fugtskade nær ved en balkondør, maling og tapet skaller af.
Hvad er der under plastikmåtten?

Tjek også, at vandet kan løbe af fra betonklodsen under tærskelblecket. Betonklodsen ser mistænkeligt plan ud, og der er derfor risiko for, at vandet løber ind under pladen og ind i facaden.

P
Stefan: Beton, så det er roligt.

Mexitegel: Jeg tror det jeg også, får løsne helt og tætne med noget.

Nej, nej ikke bare tætne. Du må sikre, at vandet kan løbe ud. Det enkleste er sandsynligvis at pudse en lille hældning og hæve altandøren 1-2 cm. Hvis det ikke går, må du bryde en lille del op og pudse.

• Synes
Anonymiserad 134940
  • Laddar…
P
Jeg var uklar! tanken er at rydde alt ud og lave om inkl. nyt faldi sådanne tilfælde.

• Synes
mexitegel
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.