Skiftede en gammel yderdør i går, som sad på plads før husets facade blev pudset, og pudsen overlappede den gamle dørkarm.

Efter justering af den nye dør blev der desværre en ~1cm sprække mellem ydersiden af karmen og pudsen (se billede, den gamle dør var måske ikke helt lige).

Hvordan slipper jeg bedst af med sprækken mellem karmen og den malede puds?

Mellemrum på 1 cm mellem dørkarm og pudset facade efter udskiftning af yderdør. Spring mellem en ny dørkarm og påført facadepuds, synlig på nærbillede, skabt efter udskiftning af en gammel yderdør.

Drev om muligt, derefter en passende fuge, der optager bevægelse og klarer udendørskrav.

• Synes
jacobk
  • Laddar…
Er fugensprækken dyb, sætter du en bottningslist, derefter udendørsfuge.

• Synes
jacobk
  • Laddar…
Jeg har set, at man nogle gange sandstrør fugen direkte efter fugningen, så fæster eventuel farve godt og bliver mere lig pudset.

• Synes
Björn Melander og 2 andre
  • Laddar…
Tak for svarene! Jeg var tænksom omkring, hvordan det fungerede at fuge mod puds, da det er relativt porøst.

Er der en speciel type fuge, jeg skal lede efter?

H
Peter2400 Peter2400 sagde:
Har set at man nogle gange sander fugen direkte efter fugningen, så fæstner eventuel farve godt og bliver mere lig pudset.
hvor har du set det?

• Synes
patrik_bjorklund
  • Laddar…
H
Peter2400 Peter2400 sagde:
Har set det, bl.a. på facadefuger hos mine svigerforældre som bor i en relativt nybygget lejlighed.
Her nævner bostic det, [link]
jaha. vi skal ej anvende os af isocyanater. (y)
Findes en acrylprodukt med sand i sig findes dog ej i sverige va jeg set

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.