Hej!
Har revet et badeværelse, var vådrumsmåtte, gips, nogen slags plade så plast, isolering og så en plade igen.
Tog netop isoleringen ud da jeg skal regl om til cc30, da bemærker jeg at der er frost mellem yderste plade og isoleringen. Skal det være sådan? Badeværelset har stået med lukket dør og det er 10minus udenfor. Har et mexiteglhus.
Har revet et badeværelse, var vådrumsmåtte, gips, nogen slags plade så plast, isolering og så en plade igen.
Tog netop isoleringen ud da jeg skal regl om til cc30, da bemærker jeg at der er frost mellem yderste plade og isoleringen. Skal det være sådan? Badeværelset har stået med lukket dør og det er 10minus udenfor. Har et mexiteglhus.
Med minusgrader ude og fugtig indendørsluft inde, kondenserer indendørsluften gerne på den kolde overflade og hvis der er minusgrader, bliver det til is. At døren til badeværelset har været lukket spiller ikke specielt stor rolle. Vandmolekylerne bevæger sig gennem betydeligt smallere sprækker ifølge en af termodynamikkens love.
Bør vel have luftfugtighed 30-40rf på badeværelset, det er det i øvrige hus iaf.magnu sagde:Med minusgrader ude og fugtig indeluft inde, kondenserer indeluften gerne på den kolde overflade og hvis det er minusgrader, bliver det is. At døren til badeværelset har været lukket spiller ikke specielt stor rolle. Vandmolekylerne tager sig gennem betydeligt smallere sprækker ifølge en af termodynamikkens love.
Jeg behøver ikke at være bekymret med andre ord, bare trykke isoleringen tilbage og slå flyfa-pladerne på - vådrumsgips.
Klik her for at svare