Så for at lette min midlertidige mangel på plads, vil jeg sætte en hemseseng op.
Jeg har to muligheder, hvor jeg antager, at den ene vil fungere, men jeg er nysgerrig på, om I tror, den anden vil holde. Alt ses på billederne. Jeg vil proppe op 170x45mm på tre vægge, hvor 40cm af 150cm på den ene væg hænger frit. Jeg vil sætte både stålhjørner som støtte og selvfølgelig L-puzzle ribberne. Jeg har en kakkelovn, som jeg vil bygge rundt om og holde omkring 5cm uden for ovnen, den er ret velisoleret, og vi fyrer sjældent, så der er ingen fare, udover at den er lidt i vejen. Endelig er det den længste bjælke på 315cm, der vil hænge frit. Der vil gå strølægt som ribber til sengen samt gips/tynd MDF under som "loft" til at sætte spots i, jeg vil nok også sætte nogle stålhjørner til lægterne. Der er mursten i alle vægge.
Der skal op en 140 seng, og som I kan se, vil der være lidt ekstra plads som sengebord og eller siddehjørne. Så helst skal det holde til 3 personer.
Og til sidst, tror I, at 6x90 træskruer også er nok som fastgørelse?
Tak på forhånd!
Billederne er på ingen måde skalerede.
Selvfølgelig går der også en ribbe på den korte del i det første.
Det holder uden problemer. Brug spikvinkler i hjørnerne og skru i reglarne med træskruer.
Brug gerne 45*70 i stedet for lægter imellem, så kan du lægge spånplade og valgfrit gulv på dette bagefter.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.