3,396 læst ·
8 svar
3k læst
8 svar
Friske et gammelt badeværelse i kælderen op på den enkleste måde muligt
har et rum i kælderen, tidligere flisebelagt brusebad som jeg bare vil opfriske på nemmest mulige måde. Halvdelen af fliserne sad "løse" resten sidder som limet fast.... Findes der en smart hurtig/nødløsning for væggene uden at fjerne fliserne?? Nogen plade eller noget måske som man bare kan smække på de resterende fliser er der egentlig ikke noget galt med, men at flise om ser jeg ikke som en super nem løsning.....
Skal du have det som bruser i fremtiden, er det nok dårligt med tætningslag på de vægge, deraf de nederste er løsnet, pudsvæggen er udvasket fra indersiden, eller hvis dræningen på ydersiden ikke er god, fugt gennem væggen
nej det bliver bare et lager eller noget i fremtiden. Pudssten er hård som sten. Klæben de satte fliserne med var ret pulveragtig derimod på de nederste, og der har definitivt (inden jeg drænede) været meget fugt i kælderen...
Der findes typisk fliseklæb, som fungerer udmærket til at lime gips/renoveringsgips op med.
Først et lag for at bygge op til fliseniveauet, så endnu et lag, så har du en glat flot væg
Først et lag for at bygge op til fliseniveauet, så endnu et lag, så har du en glat flot væg
Jepp, pæntede lidt op i et forråd i kælderen.
Dog ingen fliser der og ikke ydervæg. En grønmalet grov betonoverflade som jeg ikke havde lyst til at spartle. Satte en ret tynd renoveringsgips.
Din væg ser jo ikke så pæn ud og findes der den mindste risiko for fugt i fremtiden, så havde jeg nok fjernet resten fliserne organiske materialer. Gælder vel bare om at have det rigtige værktøj...
Dog ingen fliser der og ikke ydervæg. En grønmalet grov betonoverflade som jeg ikke havde lyst til at spartle. Satte en ret tynd renoveringsgips.
Din væg ser jo ikke så pæn ud og findes der den mindste risiko for fugt i fremtiden, så havde jeg nok fjernet resten fliserne organiske materialer. Gælder vel bare om at have det rigtige værktøj...
Spring plader i gips, træ eller andet organisk. Det risikerer bare at begynde at mugne.
Bank fliserne ned. Sæt i stand med puds og mal derefter med silikatmaling.
Hvis du vil lave en midlertidig løsning, så fjern kun de rækker, der allerede er beskadigede. Puds den nederste del af væggen, og lad de fire øverste rækker fliser blive siddende som de er.
Det bliver lidt mærkeligt, da man normalt halvfliser den nederste halvdel af væggen og maler den øverste, men hvis det kun skal være et opbevaringsrum, spiller det måske ingen større rolle.
Bank fliserne ned. Sæt i stand med puds og mal derefter med silikatmaling.
Hvis du vil lave en midlertidig løsning, så fjern kun de rækker, der allerede er beskadigede. Puds den nederste del af væggen, og lad de fire øverste rækker fliser blive siddende som de er.
Det bliver lidt mærkeligt, da man normalt halvfliser den nederste halvdel af væggen og maler den øverste, men hvis det kun skal være et opbevaringsrum, spiller det måske ingen større rolle.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 727 indlæg
Så for længe siden en instruktion for Ardex om, hvordan man hurtigt kunne fikse badeværelser ved at lime nye vægge oven på de gamle med gips. Det er desuden hurtighærdende. Tændingen på spartlen skabte luftkanaler bag pladen. Metoden var primært for dygtige håndværkere, der renoverer badeværelser på samlebånd uden at skulle kæmpe med eventuelle asbestsaneringer.A Arne999 sagde:
Klik her for at svare