Jeg skal bygge en trappe til min førstesal og sidder og forsøger at få styr på det her med hensyn til frihøjde. Jeg har ca. 2,50 i loftshøjde i stueetagen, og i midten af førstesalen bliver det omtrent 2,30. Der er ingen problemer med frihøjden, men problemet er yderst i "kurven" i L-trappen.

Det røde på billedet er det, jeg mener. Jeg har ikke præcist styr på, hvordan trappen kommer til at se ud, men jeg gætter på, at det bliver omtrent som på billedet.

Trappehullet er 3100x1000, og tanken er at indsætte en 900-trappe. Højden til kanten på skråtagen fra gulvet i stueetagen inderst i hjørnet er cirka 2620 mm. Vil det være nok? Jeg ved, at nogle personer her på forummet har været meget gode til at tegne og beregne trapper. Er der nogen, der kan støtte mig i mine spørgsmål?

Det er ret akut, da jeg havde tænkt mig at isolere skråtagen i weekenden.

STOR tak på forhånd!
 
  • Illustration af L-formet trappe med skråt loft, rød markering viser potentielt problemområde for frihøjde. Model af to etager, trappeopbygning vises klart.
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.