Min kone hævder, at man skal komme silikone i det forborrede hul, inden man sætter fransk skrue i træfacaden. Det lyder lidt overdrevet, synes jeg. Er der nogen, der kender til praksis? Vi skal montere en antenne og parabol.
Tak, det var præcis mit bedste argument det med sømmen i facadepanelet. Men nogle gange er det det samme derhjemme som på arbejdet, dvs hvis jeg siger noget, så er det tvivlsomt om det passer, men hvis en anden (helst en konsulent på arbejdet) siger det samme, så er det selvfølgelig sandt. 
8*140 ??? Skal du hænge huset i antennen??
Eller er det langt til noget der "trækker"?
Fransk bolt er jo ret spinkel "mellen" gevindene, i hvert fald de spinklere dimensioner, så det er måske derfor...
Tag en kortere (& evt. tykkere?) bolt i stedet.
Har monteret mange antenner men har aldrig knækket en bolt.... Forresten leveres beslag ofte med 8*50 (Hvilket jeg synes er for kort..) så brug en kortere...
Eller er det langt til noget der "trækker"?
Fransk bolt er jo ret spinkel "mellen" gevindene, i hvert fald de spinklere dimensioner, så det er måske derfor...
Tag en kortere (& evt. tykkere?) bolt i stedet.
Har monteret mange antenner men har aldrig knækket en bolt.... Forresten leveres beslag ofte med 8*50 (Hvilket jeg synes er for kort..) så brug en kortere...
Jeg ville ikke hænge antenner op med mine skruer uden at fastgøre en 3" planke. Hængte på denne "fralletråd" bare af gammel vane. Det ser ud til at være lidt blandet med kvaliteten på Bauhaus-skruerne, da de kræver forboring for ikke at knække lige der, hvor gevindet begynder. For omkring ti kroner stykket burde man få rigtige skruer.
Klik her for at svare