Min kone hævder, at man skal komme silikone i det forborrede hul, inden man sætter fransk skrue i træfacaden. Det lyder lidt overdrevet, synes jeg. Er der nogen, der kender til praksis? Vi skal montere en antenne og parabol.
 
Ikke jeg heller. Bare på den!
 
Lad være med PL400, bruger du det, vil du aldrig kunne tage parabolantenennen ned.
 
ymca sagde:
Lad være med PL400, hvis du bruger det, vil du aldrig kunne tage parabolantennen ned.
Jo, jo... PL'en gør ikke at fibrene omkring bliver stærkere af det... I beton - måske. I træ - løsner nok.

Skru fast med fralle og skive.
 
...eller sæt en o-ring på skruen så vil der ikke trænge fugt ind via gevindet.

Føles iochförsig overkill, men har man tid og lyst til at superoptimere så...
 
Bob_the_builder
...og facadepanelet skal man naturligvis heller ikke sømme, men bruge monteringslim... :P

Der behøves IKKE nogen tætning omkring en skrue i facaden.
 
Tak, det var præcis mit bedste argument det med sømmen i facadepanelet. Men nogle gange er det det samme derhjemme som på arbejdet, dvs hvis jeg siger noget, så er det tvivlsomt om det passer, men hvis en anden (helst en konsulent på arbejdet) siger det samme, så er det selvfølgelig sandt. ;)
 
Bob_the_builder
Henvise til mig som "konsulenten på internettet". Det går fint. ;D
 
Jeg købte franskskrue på Bauhaus 8x140. De har en meget god evne til at knække lige når man strammer det allersidste. Dyre er de også. Hvad køber I, og skal man virkelig forbore hele længden?
 
8*140 ??? Skal du hænge huset i antennen??
Eller er det langt til noget der "trækker"?
Fransk bolt er jo ret spinkel "mellen" gevindene, i hvert fald de spinklere dimensioner, så det er måske derfor...
Tag en kortere (& evt. tykkere?) bolt i stedet.
Har monteret mange antenner men har aldrig knækket en bolt.... Forresten leveres beslag ofte med 8*50 (Hvilket jeg synes er for kort..) så brug en kortere...
 
Jeg ville ikke hænge antenner op med mine skruer uden at fastgøre en 3" planke. Hængte på denne "fralletråd" bare af gammel vane. Det ser ud til at være lidt blandet med kvaliteten på Bauhaus-skruerne, da de kræver forboring for ikke at knække lige der, hvor gevindet begynder. For omkring ti kroner stykket burde man få rigtige skruer.
 
Det er selvfølgelig nødvendigt at forbore, inden man skruer så lange franske skruer som 8*140 i. Hvis ikke det er nødvendigt, så er træet, man skruer i, dårligt.
 
Jeg brugte Clas Ohlsons (har I hørt den før? ;)) franskinger, da jeg satte min vildt seje hallstol på væggen. Deres franskinger er dog ikke galvaniserede, eller i det mindste blanke, hvilket måske ikke passer til parabolen...
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.