Bor som brugernavnet antyder i skoven men dog ikke i vildmarken, men en lille by med pt. totalt 4 familier. Våknet forleden kl. 04:00 af, at det lød som h-lvet var brudt løs. Dette var en flishugger, som startede helt op. Den stod nede på en hovedvej ca. 500m fra vores hus i fugleflugtslinje. Kan synes langt, men hvis vinden ligger fra "forkert" retning, så rejser lyden uden problemer denne strækning. Våknet også i går morgen på samme tid af samme flishugger.
Mit spørgsmål er, om nogen ved, om der findes nogen praksis eller ligefrem lov, der siger, hvornår man må begynde at larme om morgenen...
Skal tilføje, at denne fører selvfølgelig ikke gjorde dette for at j-klas på nogen måde, og han undskyldte, da jeg sagde ét og andet til ham.
Så dette indlæg skriver jeg bare for at tjekke, om nogen ved, hvad der gælder tidsmæssigt for bygge/håndværksstøj, der kan være forstyrrende for naboer.
Ved, at dette indlæg ikke er direkte husrelateret, men håber stadig, at det får lov at komme med og at jeg får et hint om, hvad der eventuelt gælder.
Mit spørgsmål er, om nogen ved, om der findes nogen praksis eller ligefrem lov, der siger, hvornår man må begynde at larme om morgenen...
Skal tilføje, at denne fører selvfølgelig ikke gjorde dette for at j-klas på nogen måde, og han undskyldte, da jeg sagde ét og andet til ham.
Så dette indlæg skriver jeg bare for at tjekke, om nogen ved, hvad der gælder tidsmæssigt for bygge/håndværksstøj, der kan være forstyrrende for naboer.
Ved, at dette indlæg ikke er direkte husrelateret, men håber stadig, at det får lov at komme med og at jeg får et hint om, hvad der eventuelt gælder.
Selvbygger
· Stockholm
· 8 605 indlæg
Det der er nok ikke glasklart, der findes nok uklare formuleringer om "unødigt forstyrrende" eller lignende, måske...
For lejere i Stockholmshem gælder i hvert fald dette:
"...at man ikke må spikre eller bore mellem kl. 20:00 og 08:00."
http://www.stockholmshem.se/Boende/Ansvar--Trivsel/Ordningsregler/
Generelt plejer man vel at sige, at efter 22 og før 6 bør man vise naboerne hensyn...juridisk ved jeg dog ikke...
/K
For lejere i Stockholmshem gælder i hvert fald dette:
"...at man ikke må spikre eller bore mellem kl. 20:00 og 08:00."
http://www.stockholmshem.se/Boende/Ansvar--Trivsel/Ordningsregler/
Generelt plejer man vel at sige, at efter 22 og før 6 bør man vise naboerne hensyn...juridisk ved jeg dog ikke...
/K
Moderator
· Stockholm
· 57 884 indlæg
I byer tror jeg, at der findes en lokal ordensbestemmelse, der styrer over forstyrrende byggearbejde. Entreprenadmaskinsvirksomhederne plejer at hævde, at de ikke må starte deres maskiner før et bestemt klokkeslæt, men det er typisk 05.00, tror jeg.
Klik her for at svare