1,181 læst ·
3 svar
1k læst
3 svar
Første gang jeg bruger en konstruktør, nogle spørgsmål
Hej,
Det er første gang jeg hyrer en konstruktør til en "mindre" ændring i min lejlighed BRF. Dette fordi boligselskabet kræver det, og selvfølgelig for at tingene skal gå rigtigt til.
Det jeg gør er at lave en åbning i en ikke-bærende væg, samt flytter en åbning i en "semi-bærende" væg.
Nogle spørgsmål om dette:
1. Jeg hyrer en konstruktør, der er uafhængig af håndværkeren, er dette godt/dårligt/bør undgås?
2. Skal jeg forvente, at konstruktøren giver nogen garantier på en eller anden måde? Er han/hun ansvarlig på nogen måde?
3. Nogen dokumentation, som jeg bør sikre findes med/bliver udarbejdet?
4. Prisen er 10.000 kroner plus moms, er dette normalt?
Helt grøn på dette, så benytter mig af dette fantastiske forum
Mvh
Det er første gang jeg hyrer en konstruktør til en "mindre" ændring i min lejlighed BRF. Dette fordi boligselskabet kræver det, og selvfølgelig for at tingene skal gå rigtigt til.
Det jeg gør er at lave en åbning i en ikke-bærende væg, samt flytter en åbning i en "semi-bærende" væg.
Nogle spørgsmål om dette:
1. Jeg hyrer en konstruktør, der er uafhængig af håndværkeren, er dette godt/dårligt/bør undgås?
2. Skal jeg forvente, at konstruktøren giver nogen garantier på en eller anden måde? Er han/hun ansvarlig på nogen måde?
3. Nogen dokumentation, som jeg bør sikre findes med/bliver udarbejdet?
4. Prisen er 10.000 kroner plus moms, er dette normalt?
Helt grøn på dette, så benytter mig af dette fantastiske forum
Mvh
Sørg for at ansætte nogen fra et større, stabilt bureau. Hvis din BRF "peger" på nogen, kan det være et godt valg, da du slipper for den eventuelle dialog.
Selvfølgelig skal konstruktøren lave styrkeberegninger, udarbejde tegninger og grundlag til den, der skal udføre arbejdet.
Selvfølgelig skal der være garantier og forsikringer. Det er jo en stor del af det, du betaler for.
Prisen lyder ikke urimelig i mine ører.
Selvfølgelig skal konstruktøren lave styrkeberegninger, udarbejde tegninger og grundlag til den, der skal udføre arbejdet.
Selvfølgelig skal der være garantier og forsikringer. Det er jo en stor del af det, du betaler for.
Prisen lyder ikke urimelig i mine ører.
Klik her for at svare