K
Men ville det være en fordel fra stabilitets- og miljøsynspunkt at skrue lime 21 mm krydsfiner i stedet for 22 mm gulvspån?

Absolut! Synes jeg. Jeg tror, at plywood indeholder en mindre mængde lim end spånplade. Desuden har spånplader ret dårlige statiske egenskaber, er tunge og bliver let permanent deformerede. Et spånpladegulv ser med tiden ud som en vandoverflade med små bølger. Spånplader har kun en god egenskab, de er billige. 21 mm konstruktionsplywood er et fantastisk stift materiale.

• Synes
Oldboy
  • Laddar…
Nu har jeg limet og skruet en 45x195 på hver side af alle 14st 70x195. Hvor tunge møbler skal stå, har jeg også lagt en 90x195 limtræsbjælke, i alt 4st.

Så er der ikke langt igen til et helt tæt bjælkelag, vel?

Kører du stadig med c/c cirka 300mm eller er det 570-et-eller-andet?

Så du har nu 14st 160x195 bjælker?

Sand er for øvrigt en fantastisk lyd- og vibrationsdæmper.

Udmærket! Der er intet, der slår solide doningar. :thumbup:
Det giver en god følelse at vide, at der er 7x8" massive bjælker i gulvet. Man kan få ståpels for mindre. :)

S spaxx sagde:
Nu har jeg limet og skruet en 45x195 på hver side af samtlige 14stk 70x195. Hvor tunge møbler skal stå, har jeg også lagt en 90x195 limtræsbjælke, i alt 4stk.
Blev det godt? Jeg overvejer en lignende løsning, evt. med metalbjælke i stedet på hver side, da spændvidden er 7 m

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.